A Sharp októberben kezdi meg a termelést új LCD gyárában
2009. április 17.
Az új gyártóbázis lesz az első 10. generációs LCD üzem a világon, amelyben akár a 8,7 négyzetméteres (2.850x3.050 mm) anyaüveg panelek megmunkálására is lehetőség nyílik.
A DisplaySearch adatai szerint az LCD televíziók piaca 2009-ben is növekedni fog, elsősorban a fejlődő piacokon, például Kínában. A piackutató előrejelzése szerint idén világszerte összesen 120 millió készüléket értékesítenek majd, ami 17 százalékkal múlja felül a tavalyi adatokat, a Sharp Electronics Europe vezérigazgatója, Hiroshi Sasaoka szerint pedig csupán Európában 37 millió készüléket értékesít majd a japán vállalat.
A nagyméretű LCD panelek az e-signage eszközökben is népszerűek. Ezek alatt elsősorban a közösségi terekben elhelyezett elektronikus posztereket és hirdetőtáblákat, a repülőtereken és a nagyobb állomásokon elhelyezhető reklámokat, közlekedési tájékoztató táblákat és a látogatókezelő rendszereket kell érteni. Az iSuppli nevű piackutató szerint az ilyen eszközök iránt kereslet a következő négy év alatt a hat és félszeresére nő, ami húszmillió fölötti darabszámot jelent. A Sharp kiterjedt portfóliójának köszönhetően, amely magába foglalja az új 108 hüvelykes és 82 hüvelykes képernyőket is, képes lesz profitálni a köztéri megjelenítők piacának gyors növekedéséből.
Híreink szerint a „huszonegyedik század gyárának” is nevezett 1,27 millió négyzetméteres komplexum otthont ad majd számos beszállítónak is, így az egész gyártási folyamat lényegében egy helyen zajlik. A gyárat a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak megfelelően fogják üzemeltetni.
Kapcsolódó cikkek
- Sharp 3D mobilkijelzők
- Sharp LCD tévék: új technológia, élethűbb szinek
- Felszámolja LCD üzletágát a Toshiba?
- A Panasonic kiszáll a Toshibával közös LCD-gyártó vállalatból
- Sony-Epson LCD-gyártási együttműködés
- Óriási büntetést kaptak kartellezésért az LCD-gyártók
- A Sharp ingyenes helyszíni szervizelést nyújt
- Vámosok rohanták meg a Hyundai IFA standját
- Sharp az IFA-n: Fókuszban az LCD tévék és a prémium szegmens
- Tíz százalékkal csökkenti a termelést az LG Display