Prezi: hazai start-up cég sikergyanús szoftvere

Ma a Magyar Telekomnál, mint támogatónál mutatták be a Prezi prezentációs eszközt, amely a ZUI Kft. start-up cég első fejlesztése. A zoomoláson és mozaikszerűen elrendezett információn alapuló Prezi egy új, flash alapú prezentációs szoftver megoldás, virtuális vászon, amire fel lehet vinni a prezentáció elemeit, majd ezeket szabadon rendezve létrehozni egy bejárási útvonalat. A prezentáció felépítése nem lineáris, a tartalomra rá lehet közelíteni és mozgatni is lehet azt, így sokféle mondanivalót lehet érdekesen bemutatni vagy felfedezni.

 Kitchen Budapest (KIBU) a Magyar Telekom 2007-ben létrehozott innovációs laborjában indult el a Prezi virtuális prezentációs eszköz kezdeti fejlesztése. A Magyar Telekom a kezdetektől fogva támogatta az új szoftver létrehozását is. A cég Új Üzleti Területek és Üzletfejlesztési Üzletága elsőként kezdte használni a Prezit, utána a Vállalati Szolgáltatások Üzletág (T-Systems) is bevezette az új eszköz segítségével történő prezentálást.

A Prezi letölthető a www.prezi.com weboldalon. Az online működés azért is előnyös, mert úgy nagyon könnyű közösen szerkeszteni, illetve weboldalba, blogba integrálni a prezentációkat. A program offline is használható, három változata van: a professzionális verzió (Prezi Pro) a Prezi weboldalán bruttó 119 euróért, Enjoy nevű változata bruttó 39 euróért megvásárolható, Public változata ingyenesen letölthető.

Az új vizuális kommunikációs eszköz, amely a Magyar Telekom innovációs kutató-fejlesztő laborjában, a Kitchen Budapestben (KIBU) életre kelt projektből nőtt ki, már itteni piacra lépése (2009. április 5.) előtt sikereket ért el az USA-ban és Nyugat-Európában. Így például a kaliforniai székhelyű Institute for the Future, amely világszerte tart workshopokat Fortune 500 cégek vezetőinek, 2009-ben már a Prezit használja.

A szoftverrel kapcsolatos kérdéseimre további információkat kaptam Árvai Pétertől, a ZUI ügyvezetőjétől:

- angol, kínai és japán verzió már van, magyar még nincs;
- eddig 160 országból származó érdeklődők keresték fel a www.prezi.com weboldalt;
- a ZUI cég egy éven belül százezres nagyságrendben szeretné értékesíteni a Pro és Enjoy változatokat;
- jelenleg folyik a termék hazai/nemzetközi nagyüzemi terjesztésének megszervezése;
- a Prezi csak a szerkesztés fázisában használja feltétlenül az internetet;
- a PowerPointtal jelenleg nincs „átjárhatósága”, a Prezi további fejlesztése során a fejlesztők ennek megvalósíthatóságát is meggondolják. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció