Telefonon is lehet adóügyeket intézni júliustól
2009. március 13.
Telefonon is intézhetők egyes adóügyek július 1-jétől ügyfélazonosító számmal - az erről szóló a pénzügyminiszteri rendelet a csütörtöki Magyar Közlönyben olvasható.
A pénzügyminiszteri rendelet felsorolja azokat az ügyeket, amelyeket telefonon is lehet intézni. Ezek a következők: folyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, adónemek közti átvezetés, hibás bevallással kapcsolatos tájékoztatás, változás bejelentés intézése, az adózónál ellenőrzést végző APEH alkalmazott személyazonosságának és a megbízólevele érvényességének ellenőrzése.
Az ügyfélnek először azonosító számot kell kérnie. Ez beszerezhető elektronikusan a központi rendszeren keresztül, vagy papír alapon is kérhető az adóhatóságtól. Az azonosító szám mellett közlik az ügyféllel annak alkalmazhatósági idejét, továbbá az ügyfélnek - aláírt nyilatkozattal - vállalnia kell, hogy az adóhatósággal folytatott beszélgetését rögzítik.
Kapcsolódó cikkek
- Ellenőrizni kell a nyomtatványok kitöltésére használt számítógépeket
- Uniós forrásból fejlesztik az APEH informatikai rendszerét
- Egyszerűsödik a vámügyintézés a fejlesztések révén
- Vezetőcserék az APEH SZTADI-nál
- Tender adóalany-centrikus adatszolgáltatási modellre
- Országos konferenciasorozat a szoftverek számviteléről és a szoftverellenőrzésről
- Elektronikus visszaigazolás a felajánlott 1 százalékról
- Az APEH-nél már működik. Az okmányirodákban miért nem?
- Visszaélésre ad lehetőséget az APEH internetes árverése
- Ingóságok elektronikus árverésének szabályai