Érdeklődés alapján célozhatnak majd a magyarországi AdWords-hirdetők is

Új célzási technológia tesztelését kezdte meg a Google, amely a cég megjelenítő partnereinek weboldalaiból álló tartalmi hálózaton és a YouTube-on érhető el. Az új lehetőség a tesztelés után várhatóan a magyarországi AdWords-hirdetők eszköztárába is bekerülhet.

Az eddigi technológia alapján a tartalmi hálózaton legfőképp olyan Google-hirdetések jelenhetnek meg, amelyeket a weboldalak szövege, témája alapján társított a rendszer a megfelelő oldalhoz - például egy horvátországi utazással kapcsolatos weboldalon olyan hirdetések jelenhetnek meg, amelyek mondjuk horvátországi szállásokat népszerűsítenek.
 
A bétatesztelés alatt álló célzási technológia alapján a Google AdWords hirdetési program felhasználói azokat az internetezőket is megcélozhatják a YouTube-on és a tartalmi hálózat egyéb oldalain, akik előzőleg meglátogatták a hirdető honlapját. Például, ha valaki egy utazási iroda weboldalán járt, az adott utazási iroda később is elérheti őt más honlapokon, mondjuk last minute ajánlatokkal. Emellett az internetezők általános érdeklődési körük alapján is elérhetőek lesznek. Az érdeklődési körre pedig a korábban meglátogatott tartalmi hálózati oldalak és a megtekintett YouTube-videók alapján következtet a rendszer, de az internetezők ezt maguk is beállíthatják, sőt azt is megadhatják, hogy milyen témájú hirdetésekre nem kíváncsiak - ismerteti blogjában az újítás lényegét Peresztegi Zoltán, a Google Magyarország képviselője.

Ez a megoldás szigorú követelményeket támaszt az internetezők önrendelkezése és adatainak védelme szempontjából, melyeket a Google különböző eszközökkel természetesen garantál.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció