Egész képernyős reklámok a Google keresőjén
2009. március 8.
A Google egy olyan reklámtípust tesztel internetes keresőprogramján, amellyel úgynevezett „kiterjeszthető”, azaz akár egész oldalassá növelhető hirdetéseket lehet csatolni szponzorált keresési eredményekhez.
A koncepció egyelőre óvatos, ugyanis a reklámok csak akkor bővülnek és töltik be akár a teljes képernyőt, ha a felhasználó szándékosan rájuk kattint, maguktól vagy a kurzor elhúzására viszont nem. A Google-on újnak számító hirdetések nemcsak állóképeket és szövegeket, hanem akár hangos mozgóképeket is hordozhatnak, tovább növelve a felület értékét a reklámozók számára. A társaság viszont azáltal is ügyel arra, hogy ne riassza el a felhasználókat, hogy a kinagyított reklámok maximum az eredeti méret kétszeresére növelhetők, ráadásul a Google reklámszűrőjével teljes mértékben blokkolhatók.
Az új típusú hirdetésekkel egyelőre az amerikai Google-felhasználók találkozhatnak, sikeres fogadtatás esetén azonban más piacokon is megjelenhetnek. A kísérlet igen fontos a piacvezető keresőjével elhíresült internetes tartalomszolgáltató számára, hiszen jövedelme oroszlánrészét a webes felületein (és immár más oldalakon is) eladott reklámhelyek bevételei teszik ki.
Kapcsolódó cikkek
- A Google-titok tudója Budapesten
- Mobilfotóról is fordít a Google
- Jövendőmondó cégbe invesztál a Google
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Virtuális billentyűzet segíti a Google használóit
- Méregdrága lesz az iPhone-reklám
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Péntektől kapható a Google telefonja Nagy-Britanniában
- Google Earth a böngészőben: 3D-s lett a Google Maps