Az idősebb korosztály is keresi az online játékélményeket
2009. február 26.
Internet nélkül az emberek jelentős része ma már el sem tudná képzelni a mindennapjait. Az úgynevezett hasznos funkciója mellett a világháló szórakoztatásban betöltött szerepe igen meghatározó, napjainkban pedig egyre inkább terjednek a közösségi kapcsolatokra építő tevékenységek. Chatelünk, telefonálunk, fórumozunk, megosztunk, de szívesen töltjük időnket internetes játékkal is; közel 2 millió ember, az internetezők 53 százaléka játszik legalább alkalmanként online játékokat másokkal. Egy-egy ilyen megmérettetés alkalmával a gondolatok levezetése, a kikapcsolódás és a szórakozás mellett a felhasználókat feltehetően a játékostársakkal való írásos, vagy szóbeli kommunikáció lehetőség is vonzza, amely még inkább növeli a közösségi élményt.
A másokkal való internetes játékok tekintetében mind a nemek, mind pedig az egyes életkori csoportok között szignifikáns különbség figyelhető meg. Talán nem meglepő a fiatalabb korosztályok dominanciája – a 14-17 évesek 78, a 18-29 évesek 61 százaléka játszik legalább alkalmanként társaival online. Az életkor előrehaladtával ez az érték némiképp csökken, ami a kevesebb szabadidővel, annak eltérő eltöltésével, illetve az életstílus/életciklusbeli különbségekkel is magyarázható. Még a 30-39 évesek csaknem fele, a 40-49 évesek 42, az 50-69 éves korosztálynak pedig 28 százaléka hódol legalább alkalmanként a közösségi játékoknak.
Nemek tekintetében a férfiak körében terjedtek el erőteljesebben ezek a játékok. Míg a legalább hetente internetező 14-69 éves nők kevesebb mint fele szokott más internetezőkkel online játszani, a férfiak körében ez az arányszám 55 százalék.
Kapcsolódó cikkek
- 25 másodperc alatt rakja ki a Rubik-kockát egy Android szoftveres Lego robot
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Mindent az internetező nőkről
- Minden tizedik fiatal játékos függő
- Mégsem immúnis a válsággal szemben a játékipar
- Fütyül a válságra a játékipar
- Enyhül az idő, fagyos a NetHangulat
- Soha nem látott mélyrepülés
- A játékpiac immúnis a válságra
- Óriás növekedés a konzolpiacon