Ügyfélkapu: pontosítani kell az eljárásrendeket - Összeomlott a munkaügyi informatikai rendszer?
2009. február 26.
A kormányzati portál elmúlt időszakban történt hibái emberi mulasztásra vezethetők vissza, de ezek a személyi hibák úgy jöhettek létre, hogy olyan körülmények között kell tesztelni a változásokat, amelyek nagyon jelentős kockázatokat hordoznak - közölte Baja Ferenc az Országgyűlés e-Befogadásügyi eseti bizottságának, valamint a gazdasági és informatikai bizottság informatikai és távközlési albizottságának együttes ülésén.
Mint mondta, a nagy központi rendszereket úgynevezett tükröztetett struktúrában építik fel ott, ahol erre elegendő forrás van. Jövő év januártól így lesz az új Ügyfélkapu esetében is, a központi rendszer teljes egészében tükröztetett verzióban működik majd.
Az Ügyfélkapu működésében bekövetkezett hibák miatt kért vizsgálat részletes jelentése csütörtöktől tekinthető meg az ekk.gov.hu oldalon - jegyezte meg.
Dedinszky Ferenc, a kormányzat informatikai biztonsági felügyelője elmondta, három esemény következett be gyorsan egymás után.
Január 19-én az OEP rendszerében a biztosítotti jogviszony igen jelentős számú hiányát jelezte a rendszer. Ez annak volt köszönhető, hogy korábban módosítottak egy programot, amely, ha egy munkáltatónál egy hibásan bejelentett adatot talált, akkor a továbbiakban ellenőrizte az összes bejelentését. A program egy nyugdíjas esetében is ilyen hibát észlelt és ennek következtében egy többmilliós adatbázist kezdett el vizsgálni. A program ennek egy részével végzett a hétfő reggeli "élesbe állásig", és ezért a rendszer az összes, még vizsgálandó személynél jogviszony hiányt jelzett.
Mint közölte, január 20-án a központi rendszernél történt hiba, itt egy úgynevezett "felugró ablak" nem jelent meg a könyvelő cégek által használt alkalmazás során, szintén egy programmódosítás miatt. Február 7-én konfigurációs paramétereket módosítottak, és nem végezték el a tesztelést, ezért azonosítás-keveredés lépett fel.
Néhol a használhatatlanságig lelassult, máshol pedig összeomlott az Állami Foglalkoztatási Szolgálat januárban indult integrált rendszere. Emiatt a munkaügyi központokban a szokásosnál is lassabban, többórás várakozással folyik az ügyintézés - írja mai számában a Magyar Nemzet.
Kapcsolódó cikkek
- Hét regionális központja lesz az e-önkormányzati szolgáltatásoknak
- Elrendelte a kormány az NDK megvalósítását
- Cél a hatékony és ügyfélbarát közigazgatási szolgáltatás
- Sikeres e-kormányzat, problémás e-gazdaság, aggasztó jelek az e-demokráciában
- A kormány benyújtotta az elektronikus anyakönyv létrehozását célzó törvényjavaslatot
- Másfél milliárd forint régiónként az e-közigazgatás fejlesztésére
- Készül az "Ügyfélkapu 2"
- Elektronikus kézbesítés: a pártok egyetértenek a szükségességében, a megvalósításról még vitáznak
- Ügyfélkapu: lemondott az üzemeltető cég vezérigazgatója
- Pályázati felhívás - E-közigazgatási Díj