Felhasználóbarátságtalanok az e-kereskedelmi oldalak
2009. február 14.
A két társaság mintegy 1600 felhasználót tesztelt Franciaországban, Nagy-Britanniában és Németországban. A próbát 14 kereskedelmi oldalon, köztük a globálisan legnagyobb forgalmat bonyolító Amazonon végezték. Végül egyik portál sem bukott meg a teszten, azonban a kisebb problémák együttesen oda vezettek, hogy a felhasználóknak alig a fele tudta megfelelően végrehajtani az egyszerű rutinfeladatokat. A részletes elemzéshez alapul szolgált a Web Behave nevű eszköz, amely az internetes navigációk minden egyes lépését rögzítette.
A kutatás általános hibaként emelte ki azt, hogy a vizsgált oldalakon általában elrejtve vagy túl későn adnak tájékoztatást a szállítási költségekről, illetve azt sem lehet megtudni, hogy mit lehet tenni, ha valaki sérülten kapja meg az árut. Az Amazon esetében külön kiemelték, hogy az adott áruk megtalálását túlzott mértékben az oldalkeresőre bízzák, míg az ár vagy tulajdonságok alapján történő navigáció korántsem elég hatékony.
Kapcsolódó cikkek
- Hogyan tehetjük biztonságossá az online vásárlást és szerződéskötést?
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Az EU-Bizottság új szabályokkal könnyíti az internetes értékesítést
- A lelküket is eladják a figyelmetlen online vásárlók
- Vállalatok a Facebookon: szabályok nélkül
- Hatékony kézbesítő cégek lehetnek a webáruházak fejlődésének nyertesei
- Online zenebolttal érkezik az Ubuntu 10.04
- Válságban is jó üzlet a webshop
- Magyarul elérhető az egyik legnépszerűbb online kereskedési rendszer
- Ritkábban küldik vissza az interneten vásárolt termékeket