Márkaboltokat nyit a Microsoft
2009. február 14.
A világ legnagyobb szoftvercége, amely a sikeres Xbox játékkonzolokat és a kevésbé sikeres Zune hordozható lejátszókat is gyártja és forgalmazza, egyelőre nem nyilatkozott sem a helyszínekről, sem arról, hogy várhatóan milyen termékek lesznek majd kaphatók az üzletekben. Ezekben az ügyekben egyébként David Porter fog majd dönteni, akit a Microsoft a DreamWorks Animationtől csábított át és aki alelnöki rangban fogja irányítani a szoftvercég kiskereskedelmi tevékenységét. Porter, aki korábban a Wal-Mart üzletláncnál is vezető beosztásban dolgozott, közvetlenül Kevin Turner operatív igazgatónak lesz alárendelve.
A lépéssel a Mirosoft nyilvánvalóan az Apple sikerét szeretné valahogy megismételni: az iPod és iPhone hordozható készülékekkel nagyot kaszáló számítógépgyártó forgalmának felíveléséhez nem kis mértékben járultak hozzá az Apple Store üzletek, amelyekből jelenleg több mint 200 működik világszerte. A Microsoft részéről ugyanakkor némileg kockázatos intézkedésnek tűnik, hogy éppen a válság idején vág bele a kiskereskedelmi értékesítésbe, amikor egy sok ezer főt foglalkoztató országos elektronikai üzletlánc, a Circuit City tönkre is ment.
Kapcsolódó cikkek
- 60 százalékos bevételnövekedés a Microsoftnál
- Újabb 800 főt bocsát el a Microsoft
- A Microsoft számítási felhő fejlesztési együttműködésre lép tajvani cégekkel
- 4 ezer munkahelyet létesít a Microsoft
- A Microsoft profitja a vártnál kisebb mértékben csökkent
- Márkaboltot nyit Amerikában a Microsoft
- A Microsoft eladja a Razorfisht
- Harmadával csökkent a Microsoft profitja
- Microsoft: vártnál nagyobb negyedéves bevételcsökkenés
- Tovább növeli piaci részesedését a Microsoft