Bevételnövelő megoldás tartalomszolgáltatóknak

Affiliate partnerprogramot indított a Depo.hu online piactér. A programhoz a tesztidőszak során az Axel Springer, az Inform Média, valamint a Ringier Kiadó is csatlakozott.

A korábban elsősorban szórakoztatóelektronikai, illetve számítástechnikai termékeket kínáló Depo.hu az elmúlt 2-3 évben folyamatosan bővítette a piactérben elérhető terméktípusok körét. Így ma már 234 forgalmazó közel 90 ezer terméke - a műszaki cikkektől kezdve a lakberendezési termékeken át egészen az élelmiszerekig - vásárolható meg az online piactéren. "A termékkategóriák és kínálat bővülésével párhuzamosan új látogatói réteget kellett megcéloznunk, s erre kézenfekvő megoldásnak tűnt az affiliate rendszer kifejlesztése. Ennek köszönhetően új vásárlókat érhetünk el más tartalomszolgáltatók segítségével úgy, hogy a sikerből ők is részesednek" - ismertette a program elindításának okait Szabari László, a Hírek Média Depo.hu üzletágának igazgatója.

Nem csak pénzt hoz


A Depo.hu tavaly tért át az eredmény alapú elszámolásra, melynek lényege, hogy a piactérben megjelenő kereskedőknek csak a tényleges érdeklődés után - így például amikor a látogató a termékek válogatását követően az online megrendelésre, vagy a kiválasztott forgalmazó elérhetőségeit tartalmazó információs oldalra kattint - kell fizetniük. Az affiliate tagjaival a Depo.hu ezt a bevételt osztja meg 50-50 százalékos arányban. "Az affiliate program résztvevője számára nem pusztán az ennek köszönhető árbevétel-növekedés lehet vonzó, hanem az is, hogy saját látogatói bázisának egy egészen új szolgáltatást is nyújthat. Az áruházi keretet ugyanis az egyeztetés után akár néhány nap alatt teljes mértékben a partner arculatára szabjuk" - tette hozzá Szabari. Ebben a formában működik például az Axel Springerhez tartozó Világgazdaság Online áruház, az Inform Média regionális lapjainak saját online boltjai vagy a Ringier által létrehozott Nemzeti Sport Online áruház.

Sajátként kell kezelni


"Habár a programban részt vevők számára az indulás csak minimális technikai ráfordítást feltételez, az áruház csak akkor működik jól, ha sajátjukként kezelik" - mondta Szabari László. Rendkívül fontos például a bolt tudatos hirdetése, illetve az adott oldal látogatói alapján a termékkínálat automatikus szűrése. Lakberendezési termékeket csak ott célszerű kiemelni, ahol van ehhez kapcsolódó tartalom, ha pusztán az itt-ott előforduló szabad helyeken véletlenszerűen, vagy az oldal eldugott szegleteiben jelenítjük meg a kínálatot, az nem hoz komoly eredményeket. "A Világgazdaság Online Áruházában - az olvasótábor ismeretében persze egyáltalán nem meglepő módon - például nagyon kelendőek a hi-tech termékek, illetve notebookok, de általában véve mindenhol érdemes a Depo.hu-ban is népszerű termékeket kiemelni" - mondta Szabari László.

A Depo.hu affiliate partnerprogramja az idei évben legalább 10 további tartalomszolgáltatóval bővül. Az online áruház a programot elsősorban a nagy látogatottsággal rendelkező vagy az áruház speciális kínálatához illeszkedő célcsoporttal rendelkező oldalak számára biztosítja.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció