BarCamp: nincs többé unalmas konferencia
2009. február 4.
Az első BarCamp konferenciát négy évvel ezelőtt, a Kaliforniai Palo Alto-ban rendezték 2005. augusztus 19. és 21. között, ezen 200 résztvevő jelent meg. Azóta több mint 350 városban volt BarCamp rendezvény. Eleinte elsősorban informatikai fókusszal - jellemzően webes applikációk, nyílt forrású technológiák, protokollok, adatformátumok -, majd más témák - például a tömegközlekedés, az egészségügy, a politika, a gazdaság - kapcsán is szerveztek ilyen eseményt.
A BarCamp sikerének titka - a Web2 filozófiájának megfelelően - a résztvevők bevonásában, aktiválásában rejlik. A informatikai szektor 2001-es válsága után feltűnt, hogy azok a webes vállalkozások és cégek élték túl a nehéz időket, amelyek a közösségi élményre, a felhasználók által generált tartalomra helyezték a hangsúlyt. Ez a felismerés vezetett el az olyan weboldalak robbanásszerű felfejlődéséhez, mint a videomegosztó "Youtube", a legnépszerűbb online enciklopédia, a „Wikipedia”, a közösségi élményeket nyújtó "Facebook", vagy éppen az egyik legismertebb magyar közösségi portál, az "Iwiw".
A BarCamp ennek a filozófiának egyenesági leszármazottja, hiszen a konferencia kialakításához a résztvevők járulnak hozzá aktivitásukkal, sőt, akár előadásukkal is - a szervezéstől függően. A jelenség pedig egyértelműen népszerű: nincs többé unalmas konferencia, ahol egyetlen izgalmas előadó miatt akár több unalmas órát is végig kell ülni.
A 2009. március 3-án Budapesten bemutatkozó BarCamp konferencia kétszeresen is Web2-es: egyrészt a konferencia programjának kialakításában is számítanak a résztvevőkre, másrészt a rendezvény épp a Web2-es jelenség felhasználói, üzleti és a marketing aspektusaira fókuszál. A Web 2.0 Symposium: BarCamp Budapest nevet viselő eseményen ismert bloggerek, újságírók, szerkesztők mellett előad többek között Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom Nyrt. elnök-vezérigazgatója, Drajkó László, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója és az internet jövőjét befolyásoló eszközöket és szolgáltatásokat fürkésző „Next Web Blog” két vezéregyénisége: Boris Veldhuijzen van Zanten befektető és a mindössze 23 éves Ernst-Jan Pfauth főszerkesztő. Boris 1997 óta dolgozik az internet világában, befektetőként és tanácsadóként vesz részt több start-up és már befutott vállalkozás működtetésében és ha igény van rá, szívesen megosztja gondolatait az érdeklődőkkel konferenciákon, workshopokon.
Az előadások pontos és végleges terem és időbeosztását csak március 2-án ismertetik a kapcsolódó weboldalon a szervezők, hiszen addig a honlapon regisztrált látogatók „szavazhatnak” arról, hogy melyik prezentáció érdekli őket és eszerint kerülnek az előadók a nagyterembe, szekcióterembe vagy esetleg egy 10 fős kis asztalhoz.
A konferencia időpontja: 2009. március 3. Szerda 9.00.
Helyszín: Gerbeud ház
Jelentkezés és további információk: http://web24.ap.hu
Kapcsolódó cikkek
- Háromszázezer forintos tartozás a Facebook-on
- Személyes profiljaik újbóli beállítását kérik a Buzz használóitól
- A Facebook-on bukott le a maffiavezér
- 15 évet kapott a Facebook-on zsaroló teenager
- Napi 50 millió üzenetet küldenek a twitterezők
- Közel kétszer annyi időt töltünk a közösségi oldalakon
- Buzz: saját közösségi oldalt indított a Google a Facebook és a Twitter ellen
- Már 400 millióan vannak a hatéves Facebookon
- Videófeltöltés csakis engedéllyel
- A Microsoftnál töltötték a legtöbb időt