A játékpiac immúnis a válságra
2009. január 16.
A korábbi gazdasági visszaesések idején is megfigyelhető volt, hogy bizonyos területeket, mint például a gyógyszergyártás, nem érintenek igazán a válságok. A nem is olyan régen nagy üzletté vált videojátékok hasonló immúnis területnek számítanak az IT szektorban. A jelek szerint ha a vásárlóknak le kell mondaniuk bizonyos IT beruházásokról, az sokkal inkább a hardvereket érinti, ilyenkor inkább a meglevő gép szoftvereire költenek, ami azonnal élvezhető és nem távlati beruházás, ráadásul költségei is kisebbek tételenként, nem egy nagy kiadást jelentenek. Ezt jól példázza a videojáték piac alakulása. Néhány éve még sokan megmosolyogták azokat az előrejelzéseket, miszerint a játékpiac átlépi a 20 milliárd dolláros éves forgalmat. Nos, ez tavaly egyértelműen sikerült, csak a 2007-es amerikai 18 milliárdos forgalmat sikerült 21,33 milliárdra feltornázni, a globális értékesítések pedig nyilvánvalóan ennél jóval magasabb adatokat tükröznek majd. Összehasonlításképpen, a válság közepette kifejezetten hangulatjavító szereppel bíró játékok 1997-ben egész évben hoztak 5 milliárd dollárt a konyhára, míg 2008-ban csupán decemberben sikerült elérni az 5,1 milliárd dolláros forgalmat.
Kapcsolódó cikkek
- 25 másodperc alatt rakja ki a Rubik-kockát egy Android szoftveres Lego robot
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Halo Reach béta május 19-én
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Linux alá is készül a Steam
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel