Minden második internetező vásárol online boltban karácsonyi ajándékot
2008. december 15.
A Millward Brown által végzett felmérés szerint az internetezők 52%-a vásárolt vagy fog vásárolni karácsonyi ajándékot az idei ünnepre. Ez az arány magasabb a Nyugat- és Közép-Magyarországon élőknél, és ami a legérdekesebb, hogy a középkorúak körében a legnépszerűbb az ajándékok online beszerzése. Azok között, akik online szerzik be a karácsonyi ajándékokat, a legnépszerűbbek a hazai webáruházak. A vásárlók 39%-a választja az aukciós oldalakat (Tesz-Vesz, Vatera), és ott a magyar eladókat. Meglepő, hogy az online vásárló férfiak fele vásárol ezeken az aukciós oldalakon, míg a nőknek a harmada sem. A külföldi webáruházak és aukciós oldalak csupán 8 és 5%-os aránnyal szerepelnek.
Az online boltokban vásárolt slágerajándékok közé tartoznak a könyvek és a mozifilmek, melyeket a vásárlók 54%-a választ szeretteinek. 31%-uk lepi meg családtagjait hardverrel vagy szoftverrel, játékokat a vásárlók 26%-a szerez be online boltból. Egyformán népszerűek a ruhaneműk, kozmetikumok, zenei CD-k. Ezek az ajándékok 21%-os arányt képviselnek. Szerepelnek még az online vásárolt ajándékok között háztartási eszközök, digitális kamerák, sporteszközök, MP3 és MP4 lejátszók.
A karácsonyi ajándékot online áruházban vásárlók 51%-a 7000 és 20 000Ft közötti összeget költ el webáruházban vagy aukciós oldalakon. Nem meglepő, hogy az aktív keresők többet költenek, mint a gazdaságilag inaktív vásárlók, és ebben az esetben is igaz, hogy az ország középső és nyugati felén élők többet költenek. A megkérdezettek 3%-a csupán 3600Ft-ot vagy az alatti összeget költ el online karácsonyi ajándékra, és szintén 3% az aránya azoknak, akik 68 000Ft feletti összeget szánnak webáruházban vásárolt ajándékra.
- A D-Link 500 fős minta segítségével kutatta az internetezők karácsonyi ajándékvásárlását online áruházakban. A megkérdezettek a 14 és 69 év közötti korosztályból kerültek ki, és lakóhely szerint is kategorizálták a válaszokat.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
- Februárban vegyes mozgások voltak a magyar mobilpiacon
- Spórolhat a Szoftverbörzén