Nagyvállalatok kíméljenek!

Fókuszban a kkv-k

A közelmúltban megjelent CRM-cikksorozatunk termékei között a közép-, illetve nagyvállalatok igényeit kielégítő felső kategóriás CRM-megoldások domináltak. A német kkv-k CRM-piacának első helyén álló CAS Software AG egy hónapja hazánkban járt international business managerével készült interjúnkban a hazánkban is többségben lévő kkv-k ügyfél- és belsőmunkatárs-kezelési elvárásairól, valamint a német CRM-specialista cég ezekre született válaszairól beszélgettünk.

Mircea Prelipceanu a gazdasági válságtól leginkább sújtott hazai kkv-knak is szolgált túlélési technikákkal.

B. O: – Magyarországon kevésbé ismert a német CRM-piac egészét nézve a harmadik, a kkv-k számára megoldást kínálókén az első helyen álló CAS Genesis World. A külső/belső kapcsolatépítést és -ápolást támogató intra/extranet CAS teamWorks és az egyedi eladásösztönző rendszereik sem hódították még meg a hazai piacot. Milyen az ismertségük hazájukban és a nemzetközi piacon?

M. P.:
– A huszonkét éves múltra visszatekintő vállalatunk fejlesztőműhelyéből kikerült – összesen 140, köztük 4 magyar partneren keresztül értékesített – megoldásaink 18 ország 1900 kis- és középvállalata 150 ezer felhasználójának munkáját egyszerűsítik és teszik hatékonyabbá. A kkv-irányú elkötelezettségünket elismerő CRM Award, illetve European IT Prize díjakon túl cégünk kétszer került fel a németországi innovációs verseny top 100-as listájára, és 2006-ban az év leginnovatívabb vállalatának választották (Innovator of the year). Összesen 170 alkalmazott, a cég munkavállalóinak nagyobb hányada dolgozik a termékfejlesztésen. Csehországban az idén az információs rendszerek és üzleti szoftverek kategóriájában a CAS Genesis World lett az Év terméke. A Gartner összesítéseiben a nagyvállalatok megoldásai mögött a 4. helyen állunk. Innovációs sikereinkhez az organikus növekedésen túl az 1998–2001 között alapvető és jól használható technológiákat és szolgáltatásokat fejlesztő cégekben szerzett tulajdonrészünk is hozzájárult.

B. O.: – Európában is piacvezető szerepre törnek?

M. P.: – Németországban 2009-ben is tartani kívánjuk a célcsoportunkban elért piacvezető pozíciót, de jövőre megcélozzuk az európai kkv-k CRM-piacának első helyét. Erre az évről évre növekvő magyarországi bevezetésszámunk is felbátorít.

B. O.: –
Milyen terveik vannak a magyar piacon?

M. P.:
– 2005 óta vagyunk jelen Magyarországon. Az itteni piacon eddig elért eredményeink – a már említett négy értékesítő partneren túl – a CRM-rendszereinkbe integrálható egyedi fejlesztéseket végző magyar partnerünket is dicséri. Az itteni csapat munkájára alapozva úgy érezzük, 2010-re a magyar piacon is van esélyünk a kkv-k CRM-kategóriájának élére kerülni.

B. O.: – Közép-Európa csaknem minden országában jelen vannak. Azonos értékesítési stratégiával?

M. P.: – Földrajzi elhelyezkedésre tekintet nélkül a helyi körülményeket, piacot jól ismerő partnerekre s azok több mint 500, köztük 4 magyarországi minősített gW CRM-tanácsadójára támaszkodunk, vagyis terjeszkedési és eladási stratégiánk – néhány közvetlen CAS-viszonteladói kapcsolattal – az indirekt eladáson és értékesítési csatornákon alapul. Partnerhálózatunk egészét bekapcsoltuk CAS Business Partner Programunkba.

B. O.: –
Eddigi piaci tapasztalataik alapján az értékesítés, a marketing, az ügyfélszolgálat és a back-office terület kezelésére egyaránt megoldást kínáló CAS genesisWord mely üzleti területeken a népszerűbb? Úgy is kérdezhetném, melyek a rendszernek a piac által leginkább elismert erényei?

M. P.:
– Nem szívesen emelek ki akár egyet is az integrált megoldás tulajdonságai közül, de ha mégis meg kell tennem, akkor a rendszerbe integrált csoportmunka-funkciók révén a rövid időn belüli felhasználói elfogadottságot emelném ki. Az ügyfelekkel való kapcsolattartás támogatásán túl a belső kommunikációt segítő funkciók is csökkentik a munkavállalók ilyen rendszerekkel szembeni ellenérzését, akik – a CAS genesisWorld felhasználóival ellentétben – általában nyűgként a nyakukba szakadó, az ellenőrzésüket szolgáló feladatnak tekintik a CRM-rendszerbe történő adatbevitelt. A mi rendszerünkben a napi munka során automatikusan adminisztrálódó adatok a felhasználók idején túl a menedzserek energiáját is kímélik. Utóbbiak anélkül kaphatnak 360 fokos nézetet az ügyfelekről és alkalmazottaik munkájáról, hogy ez utóbbiakra ráerőltetnének bármi nekik nem tetsző tevékenységet. Emellett a rugalmasság, a gyors bevezethetőség és honosíthatóság, a más rendszerekkel való integrációs lehetőség is hozzájárul a termék népszerűségének a kkv-k körében. Az iparágakra szakosodott verziók közül, elterjedtségüket tekintve, az oktatás (CAS Campus, CAS Alumni) és a gépjárműipar (CAS CarBid) számára készültek érdemelnek említést.

B. O.: –
Európa nyugati felén vagy az USA-ban az Önök célközönsége számára, úgy tűnik, „kifizetődő” megoldás az SaaS, a szoftver, mint szolgáltatás. Hazánk kkv-i az eddigi hasonló kísérletek alapján, úgy tűnik, még nem barátkoztak meg ezzel az értékesítési formával, Önök jövőre mégis ebbe az irányba bővítik magyarországi termékportfóliójukat.

M. P.: – 2009. áprilisra tervezzük a CAS-PIA (PIA – Personal Internet Assistent) magyarországi bevezetését, amely valójában a Németországban már sikeres software as a service értékesítési konstrukcióban kínált CRM-programot takar. Elsődleges célcsoportjai, ahogy Németországban, itt is, a mikrovállalkozások, de hazánkban a telepítésre nem vállalkozó, ám ügyfeleik és saját belső kapcsolataik minőségi kezelése iránt elkötelezett kkv-k is szívesen élnek ezzel a büdzséjüket sem egyösszegű kiadással terhelő lehetőséggel.
Úgy érzékelem, a magyarországi kkv-k még nem értéknövelőnek, csupán többletkiadásnak tekintik a CRM-et, de ez változni fog. Ezt a cégméretet elsősorban a konkrét események irányítják, céljuk az alacsony költségek melletti gyors növekedés, amit növekvő ügyfélszámmal és hatékonyabb emberierőforrás-kezeléssel érhetnek el, és persze kockázatkerülők. S ha a magyarországi kkv-k még nem is látják, a nemzetközi tapasztalataink már mutatják, milyen eredményeket hozhat esetükben egy olyan bő funkcionalitású, könnyen kezelhető és versenyképes áron – s akinek ez is megterhelő, szolgáltatásként is – kínált CRM-rendszer, mint a miénk. Számlázni, költségvetést és raktárakat és/vagy készletet, eszközt kezelni minden vállalkozásnak kell, így a magyar kkv-k részéről is ésszerű döntés elsőként ERP-t bevezetni. Ugyanakkor legtöbbjük bevételének jelentős hányada a meglévő vásárlók, ügyfelek kiszolgálásából származik, vagy származhatna, így szembesülniük kell megtartásuk nehézségeivel. Ezen segíthet egy a feladataik, problémáik ismeretében jól pozicionált CRM.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció