Nem érintette a válság a magyar online reklámpiacot
2008. november 12.
A Magyar Online Hirdetési Index (MOHI) első három negyedéves adata szerint nem érintette a magyar online reklámpiacot a pénzügyi válság: a január-szeptemberi index 30 százalékot meghaladó növekedést mutatott - közölte az index egyik tagjaként szereplő origo kedden lapunkkal.
Az idei év első kilenc hónapjában összesen 6,677 milliárd forint hirdetési bevételt értek el a MOHI-tagok, míg a tavalyi év első háromnegyedében majdnem 5,103 milliárd forintot. 2008 harmadik negyedévében a MOHI-tag vállalatok 2,19 milliárd forint hirdetési bevételt könyveltek el, ez 448 millióval haladja meg az előző év azonos időszakában mért bevételt. A MOHI-t 2003 óta, negyedévente számítják a 13 tagszervezet mérlegében szereplő bevételek alapján.
Az indexben szereplő tagok, az [origo] Adhouse, az Index, a Sanoma Online, a Ringier Online, az Axel Springer Online, az Adaptive Media, az Inform Média, a HVG online, a portfolio.hu, a Napi.hu, az Egyszervolt.hu, a Habostorta Csoport, valamint a Hazipatika.com maguk juttatják el számaikat az index számítását végző Szonda Ipsoshoz. A tagok az online display reklámpiac mintegy 80 százalékát képviselik.
Kapcsolódó cikkek
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- Akciós reklámújságok hatásai
- Bitekbe kódolt "első pillantás"
- Országos tv-csatornákon is látható lesz a pályázatgyőztes T-Mobile reklámfilm
- Az internet megerősödve fog kikerülni a válságból
- Veszélyben a Yahoo-Google reklámszövetség
- TV sorozatok a YouTube-on - reklámmal
- Félrevezető az iPhone 3G tv-reklám a brit hatóság szerint
- A Google szemet vetett az orosz reklámpiacra
- Mobilmarketing szolgáltatást indít a Vodafone