Tanulj szerepjáték közben vállalatirányítást!
Formabontó országos online tanulmányi verseny
2008. november 10.
Szakítva az egyetemek merev hagyományaival a Szegedi Tudományegyetem rendhagyó tanulmányi versenyt és nyílt napot szervez középiskolás tanulók részére. A Gazdaságtudományi Kar elektronikus oktatási rendszerén meghirdetett online tanulmányi verseny keretében a leendő közgazdászok egy rendkívül életszerű, mégis képzeletbeli világban – Moan és Ursia piacán – szerepjáték közben bizonyíthatják gazdasági és pénzügyi rátermettségüket.
A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar CooSpace rendszerén meghirdetett országos tanulmányi versenyre a szervezők 2008. november 25-ig várják minden olyan középiskolás diák jelentkezését, aki játék közben szeretné kipróbálni egy vállalat irányítását.
A kétfordulós szerepjáték célja, hogy a versenyzők a megadott információk alapján életszerű döntéseket hozzanak, és minél nagyobb profitot szerezzenek. A frissen kinevezett vezérigazgatók feladata lesz, hogy a szükséges eszközök beszerzése után termékeket állítsanak elő, és azokat eladják a fantáziakontinensen található két ország, Moan és Ursia piacán. A játék során azonban az életben is felmerülő problémák nehezítik az előrejutást, melyek megoldása nagyfokú kreativitást és stratégiai gondolkodást igényel a diákoktól.
A legjobban teljesítő 28 „vállalatvezető” 2008. december 15-én a Gazdaságtudományi Kar nyílt napján mérkőzhet meg a fődíjért: egy értékes laptopért. Ugyanakkor a nyílt nap az online tanulmányi verseny eredményhirdetésén kívül más érdekes programot is kínál majd, hiszen a klasszikusnak számító kari bemutatkozáson túl nagy hangsúlyt kap az egyetemi élet és légkör bemutatása is. Így például a látogatóknak lehetősége lesz a hallgatókat és a HÖK tagjait is megkérdezni tanulmányi és „egyéb” tapasztalataikról és – rövid regisztrációt követően – bárki kipróbálhatja az elektronikus oktatási rendszer, a CooSpace működését, amit minden GTK-s hallgató használ.
„A rendhagyó verseny célja, hogy gyakorlatorientált képzési szemléletünket és az elektronikus oktatási rendszert a diákok játékos formában már a középiskolában is megismerjék. A nyílt nap ugyanakkor szakítva az eddigi hagyományokkal teljesen megnyitja új épületünk kapuit a középiskolásoknak, egy kis ízelítőt adva az egyetemista életből és a GTK-s életérzésből. Ennek szellemében lesznek szakspecifikus előadások, lehet menni a TO-ra felvételi ügyekben, lehet kérdezgetni felsőbb évfolyamosokat és bemutatkoznak a hallgatói szervezetek is” – hangsúlyozza Szakál Péter, a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar hivatalvezetője.
Információ
Tanulmányi verseny: http://www.eco.u-szeged.hu/felvetelizoknek/tanulmanyi_verseny_2008.html
Regisztráció: http://www.coosp.etr.u-szeged.hu/portal/108829;GTK_tanulmanyi_verseny_regisztracio.page
Információ – nyílt nap: http://www.eco.u-szeged.hu/felvetelizoknek/nyilt_nap_2008.html,
Kapcsolódó cikkek
- Magyarországi győztes az INFOPROG 2010 versenyen
- X. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny: szlovákoké az előválogató
- 10. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny
- Function 2009 digitális művészeti találkozó és demoscene party
- A digitális táblák szállítására szeptember 4-éig kell ajánlatot tenni
- Újra IBM 48 órás programozó bajnokság
- Magyar diákok nyerték a 2009-es ThinkQuest nemzetközi weboldalépítő versenyt
- Svéd siker a 24 órás budapesti programozóversenyen
- Kulcs- Készlet és Számla Next - Az ügyvitel jövője
- IFS-Centric vegyes vállalat ERP megoldások fejlesztésére