Erősen csökkent a Lenovo profitja
2008. november 10.
A globális lassulás miatt 78 százalékkal csökkent a kínai Lenovo számítógépgyártó profitja, a szeptemberrel végződött negyedévben.
A cég adózott eredménye 23 millió dollár, egy részvényre 27 cent lett, az egy évvel korábbi 105 millió, egy részvényre 1,22 dollár után. Az elemzők 91,8 millió dollárt vártak. Eladásai 0,4 százalékkal 4,33 milliárd dollárra nőttek. Ugyanakkor a Lenovo úgy véli, sikerül elkerülnie az amerikai lassulásból fakadó nagy eladáscsökkenést, mivel piacait főként a felzárkózó térségek jelentik.
A Lenovo a világ harmadik számú számítástechnikai csoportja lett azután, hogy 2005-ben megvette az IBM személyi számítógép üzletágát. Az IBM ügylet után sokáig zsugorodott a vállalat profitja a részleg megvásárlásának, karcsúsításának és beillesztésének terhei, illetve a saját márkanév nemzetközi megismertetésének költségei miatt. Mára azonban a Lenovo piaci részesedése világszinten eléri a 8 százalékot.
Az idén márciussal végződött évben a vállalat adó előtti eredménye 232 százalékkal 512 millió dollárra, bevétele 16,4 százalékkal 16,4 milliárd dollárra nőtt. A kiszállított gépek mennyisége 22 százalékkal emelkedett, meghaladván a 16 százalékos iparági átlagot.
Kapcsolódó cikkek
- Az SAP 6 milliárd dolláros felvásárlásra készül
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája