"A Mikulás és a Jézuska idén már az interneten jön"

Csúcson az internetes kereskedelem Németországban

Majdnem 32 millió német vásárol idén az interneten összesen 19,3 milliárd euró (5046 milliárd forint) értékben. Ez a vásárlók számát és az interneten elköltött összeget tekintve is rekord - áll a német csomagküldő-szolgálatok szövetségének (BVH) csütörtökön publikált elemzésében.

A Távkereskedelem Németországban című jelentés szerint a szektor árbevétele idén 15 százalékkal emelkedik. A döntő többséget, 13,4 milliárd eurót az árucikkek forgalma adja. Az egyik legdinamikusabban bővülő szegmens a fizetős zeneletöltés. A digitális szolgáltatások - például szállodaiszoba- vagy repülőjegy-foglalás - részesedése 5,9 milliárd euró.

A fogyasztók száma az utóbbi 12 hónapban 7 százalékkal 31,5 millió fölé emelkedett. A vásárlók többsége - 54,1 százalék - férfi. A kor szerinti megoszlásra jellemző trend az idősebbek bekapcsolódása az e-kereskedelembe. A jelentés szerint még a hatvan éven felüliek közül is majdnem minden ötödik katalógus-áruházi ügyfél az interneten rendel és fizet. A három legnépszerűbb online-áruház az eBay, az Amazon és a Tchibo.

Az előrejelzés szerint a piac a szélessávú internetezés terjedésével párhuzamosan tovább bővül. "Az e-kereskedelem még messze nem érte el a lehetőségei határát" - mondta Thomas Lipke, a BVH elnöke. A hagyományos katalógus-áruházaknak emiatt nem kell aggódniuk. "Online és offline nem oltja ki egymást" - mondta Lipke. Az előrejelzés szerint azok a cégek növekednek leginkább, amelyek kiadnak katalógust és portált is működtetnek; ezeknek az úgynevezett többcsatornás szolgáltatóknak az árbevétele idén 22 százalékkal emelkedik.

A szektor kilátásai a pénzügyi világválság ellenére kedvezőek. "A Mikulás és a Jézuska idén már az interneten jön" - mondta Thomas Lipke, aki szerint jövőre az e-kereskedelmi ágazat éves árbevétele meghaladja a húszmilliárd eurós határt.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció