Mobilfizetés - kevesen élnek az elektronikus fizetés lehetőségével

Magyarországon a teljes népességnek mindössze 4 százaléka használta eddig az elektronikus fizetési lehetőséget, a fő baj azonban az, hogy a kutatások szerint nem nő az erre való általános hajlandóság - mondta Hann Endre, a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet ügyvezető igazgatója kedden Budapesten az e-Money konferencián.

A kutató az elektronikus fizetési módhoz tartozó mobilfizetésről elmondta, hogy minél képzettebb valaki, annál pozitívabban áll ehhez a lehetőséghez. Míg a legfeljebb 8 osztályt végzettek 2 százaléka használná ezt a fizetési módot, addig a diplomásoknak már a 20 százaléka. A hajlandóságot befolyásolja az urbanizáltság is, hiszen elvben a budapestiek 12 százaléka, míg a falusiaknak csak a 2 százaléka élne a mobilfizetéssel.

 A kutatás megállapította azt is, hogy minél fiatalabb valaki, annál fogékonyabb a mobilfizetésre, illetve a technikai újdonságokra. Mindezt bizonyítja, hogy míg a legfiatalabbak háromnegyedét érdekli ez a szolgáltatás, addig a 60 évnél idősebbeknek csak a 19 százalékát.

 Hann Endre elmondta: elektronikus szolgáltatást mindössze a "mobilosok" egyhatoda vesz igénybe, ráadásul döntő többségük csak számlafigyelésre használja a készülékét. Ennél bonyolultabb pénzügyi szolgáltatást mindössze 3 százalékuk vesz igénybe. A felmérés szerint tavaly ugyan javult a mobilfizetés megítélése az ügyfelek körében, ám a biztonságérzetet tekintve nincs változás. Hann Endre úgy vélte: a mobilfizetés elterjedését nagyban elősegítené, ha jobb lenne az erről szóló tájékoztatás.

 A mobilfizetésre való hajlandóságot befolyásolja az attitűd is: amikor a kutatók azt kérdezték az emberektől, hogy mit választanának, kifizetnének-e inkább néhány száz forintot a gyors és kényelmes mobilfizetésért, vagy inkább sorban állnak a pénztárak előtt, a többség az utóbbit választotta.

 Az eseményen a T-Mobile (Magyar Telekom) és a Pannon GSM Távközlési Zrt., valamint az FHB Bank képviselői bemutatták közös új, egyedülálló mobilfizetési rendszerüket. Ennek lényege, hogy az ügyfelek számára a bank egy hitelkeretet nyújt, amit a két mobilcég erre szerződött ügyfelei felhasználhatnak, például vásárolhatnak a keret terhére. A rendszer segítségével a felhasználók pénzt is küldhetnek egymásnak.

Foltányi Tamás, az FHB Nyrt. vezérigazgató-helyettese elmondta: mivel az ügyfél és a bank kapcsolatának kézenfekvő eszköze a mobiltelefon, a bank ezért indította el új pénzügyi szolgáltatását.

 Drozdy Győző, a Pannon vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese aláhúzta: azt remélik, hogy a készpénzkímélő fizetőeszközök között hamarosan a mobiltelefon is egyenrangú szereplő lesz. Hozzátette azt is, hogy azért az FHB-t választották, mert egy innovatív bankot kerestek a szolgáltatás kialakítására.

 Simó György, a Magyar Telekom NyRt. vezérigazgató-helyettese úgy vélte: a mobiltelefon most új területen bizonyítja, hogyan lehet az életet kényelmesebbé, egyszerűbbé tenni.

 Az előadók elmondták: a mobilfizetés nagy előnye, hogy a szolgáltatás mindig rendelkezésre áll, egyszerű, kényelmes, biztonságos, mivel titkosított csatornán zajlik, s kontrollált, mivel minden tranzakciót jóvá kell hagynia az ügyfélnek.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció