A mobilcégek is érzik a gazdasági helyzet romlását
2008. augusztus 28.
A felzárkózó piacokon tovább nőtt a mobilhálózatba újonnan belépők száma. A gyártók reménysége ezért továbbra is ez a térség a fejlett országok piacának telítettsége miatt.
A második negyedben világszerte 304,7 millió mobiltelefont értékesítettek a cégek, 12 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Gartner előrejelzése szerint az év egészében 11 százalékkal növekedhet az értékesítés tavalyhoz képest, és elérheti az 1,28 milliárd készüléket, a növekedés üteme azonban elmarad a tavalyi 16 százaléktól.
Az árbevétel növekedése is valamelyest lassul, dollárban számolva 9 százalékra a tavalyi 11 százalékról, nemcsak azért, mert a vásárlók inkább az olcsóbb modelleket veszik, hanem az erőteljes árverseny miatt is.
A piacvezető változatlanul a finn Nokia, 120,4 millió készülék értékesítésével, 39,5 százalékos részesedéssel. A második helyen a Samsung áll, 45,7 millióval, 15,2 százalékkal. A Motorola tartja harmadik helyét, de piaci részesedése jelentősen csökkent tavalyhoz képest, 14,5 százalékról 10 százalékra, s miközben valamennyi versenytársa növelte eladásait, nála 38,5 millióról 30,4 millióra esett vissza az értékesítés.
Kapcsolódó cikkek
- Mi várható a mobilkommunikációban?
- A mobilhang- és a fizetős tévészolgáltatás a legelterjedtebb a hazai távközlési piacon
- 2009 decemberében bővült, az elmúlt évben szűkült a magyar mobilpiac
- Csak idő kérdése, hogy a Google mikor fog előfizetéses telefonszolgáltatást nyújtani
- Csak 2010 végére stabilizálódik a mobiltávközlés
- A globális félvezetőipar idei bevétele 11 százalékkal csökken
- Több mint 300 ezer ügyfél tűnt el a mobilpiacról 2009 első félévében
- Gartner: 6 százalékkal csökkennek idén az IT-kiadások
- Mégis fellendülőben a PC-piac
- Bűnmegelőzés: regisztrálni kellene a feltöltőkártyás mobiltelefonokért