Mobil Innovációs Központ: a harmadik projektév eredményei

A BME Mobil Innovációs Központ (MIK), mint a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal Mobil 2004 pályázata által létrehozott szervezeti egység, 2008 júniusában zárta le 3. programéves működését. A központ vezetése a programév legfontosabb eredményeinek tekinti azokat a lépéseket, amelyek a gyakorlati hasznosítás irányába mutatnak: az integrált projektek elkészült üzleti terveit, know-how leírásokat és az ipari partnerekkel - korábban indított és továbbfejlesztett, valamint újonnan létrejött - k+f együttműködéseket. Az egyedi infrastruktúrával rendelkező tesztlabor egyedi szolgáltatási palettája tovább bővült, az éves eredmények megítéléséhez megújított, szofisztikáltabb monitoring rendszer került kialakításra.

A harmadik projektévben a Mobil Innovációs Központnak nyolc, az NKTH által támogatott integrált projektje volt, név szerint a következők: Mobil hálózatok rádiós forgalmi vizsgálata, erőforrás menedzselése és az átvitel hatékonyságát javító algoritmikus eljárások; Jövőbe mutató rádiós technológiák; Intelligens munkahely; Hálózati erőforrások optimális tervezése; Heterogén vezetékes és mobil rendszerek integrálása; Kohéziós infrastruktúrák kidolgozása 3G és B3G rendszerek számára; Mobil szolgáltatások és alkalmazások fejlesztése; Felhasználói viselkedés vizsgálata. Továbbá: az Anemone EU-s projekttel és a BOSS projekttel is foglalkozott a MIK.

A MIK saját, belső projektekkel is rendelkezik, amelyeken a MIK munkatársai és egyetemi hallgatók is dolgoznak:

  • IMS applikációs szerverek és szolgáltatás-elérés vizsgálata: Ennek a belső projektnek a keretében részletesen foglalkozik a MIK az IMS-SIP alkalmazás szerverének vizsgálatával, valamint az IMS rendszerhez való csatlakozás és szolgáltatás elérés problémáival és ezeknek mélyrehatóbb elemzésével. A projekt célja, egy SIP-Email alkalmazás kifejlesztése, amely email és SIP üzenetek közötti konverziót hajt végre. A SIP-Email alkalmazás segítségével az IMS rendszerhez csatlakozó felhasználó gyorsan és kényelmesen, új kliens program telepítése nélkül tudja elérni az email szolgáltatást.
  • Parlay alkalmazásfejlesztési környezet, valamint az így létrehozott alkalmazások valós működése közben fellépő problémák vizsgálata. Ennek keretében egy, az Appium-XWay környezetben fejlesztett hívásátirányító (redirect) alkalmazás Nokia és Huawey IMS rendszerekben való működését vizsgálja a MIK.


A MIK harmadik projektévi bevételei: 400 millió Ft NKTH-támogatás, 64,84 millió Ft k+f szerződésbevételek. A projektekben 43 Phd hallgató, 44 egyetemi hallgató, 48 egyetemi/kutatóintézeti dolgozó, 27 témavezető, összesen 162 fő vett részt. A munkát 14 ipari tag is segítette.

További információ

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció