Yahoo: bemutatkozás potenciális üzleti partnerként
2008. április 14.

Az IndexTools analitikai szolgáltatást nyújt on-line marketing tevékenységhez, amelynek segítségével a vállalkozások pontos és percre kész információhoz juthatnak on-line kampányuk hatékonyságáról. Ehhez az IndexTools webanalitikai és a kattintás alapú kampányok (Pay Per Click) optimalizálását támogató (Bid management) megoldásokat kínál. Az ügylet része az IndexTools webanalitikai üzletága mellett a technológiának és a Tensa Kft. leányvállalatának, a Tensa R&D Kft.-nek a megvásárlása. Az akvizíciót követően a Tensa R&D Kft. a Yahoo leányvállalata lesz, és termékfejlesztését Budapesten folytatja.
Bassel Ojjeh alelnök, aki egyúttal a Yahoo stratégiai adatkezelési megoldásokat fejlesztő csoportjának vezetője, az interjúban elmondta, hogy a cég akvizícióit stratégiájának megfelelően tervezik meg. Áttekintik saját termékeik, szolgáltatásaik, technológiájuk körét, és meghatározzák, hogy melyek azok a területek, amelyeken érdemesebb felvásárolni egy céget, mint hogy azon a területen saját maguk fejlesszenek. Ezután körülnéznek a piacon, hogy találnak-e felvásárlásra alkalmas társaságot. Ha nem találnak, akkor maradnak a saját fejlesztésnél.
Az IndexTools felvásárlása esetében az történt, hogy olyan céget kerestek, amely szofisztikált adatfeldolgozó és analitikai szolgáltatást nyújt, mert erre a képességre a Yahoo-nak nagy szüksége van a "potenciális üzleti partner" elnevezésű stratégiai elem megvalósításához. Szeretnék, ha a reklám- és más profilú cégek kiterjedt eszköz- és technológiakészletet, hatékony adatfeldolgozó szolgáltatást fedeznének fel a Yahoo-nál. Körülnéztek szerte a világban, találtak számos érdemes jelöltet, de a legjobb benyomást az IndexTools és annak vezetése, szakemberei, termékei tették rájuk. Ojjeh szerint a Yahoo folyamatosan keresi a világban a lehetőségeket arra, hogy elöl járjon a technológiai fejlesztésben. Évente 12-16 céget vásárolnak föl.
Az alelnök arra a kérdésre, hogy látnak-e felvásárlásra alkalmas egyéb céget is Magyarországon vagy Közép-Európában, azt válaszolta: nem országokat vagy térségeket céloznak meg elsősorban, hanem bizonyos cégeket és technológiákat vizsgálnak, mert ezek minősége jelzi egy adott ország érettségét, a benne rejlő lehetőségeket. Amikor a technológia területén fontolgatják egy cég felvásárlását, akkor messze a legfontosabb tényező a tehetség. Ezt egyfajta mechanizmusnak tekintik, mert egy tehetséges szakembernek különleges látásmódja van, létre tud hozni egy terméket, és piacot tud annak teremteni. De a cégfelvásárlásnál fontos a környezet is, hogy abban a térségben más technológiai területeknek is legyenek kiváló képviselői, amelyekkel adott esetben szintén együtt lehet működni. Valamint az is fontos a Yahoo-nak, hogy megjelenjen egy olyan helyen, amelyen korábban még nem volt ott. A Yahoo úgy érezte, hogy az IndexTools és Budapest esetében megtalálta a tehetséget és a jó környezetet - mondta Bassel Ojjeh.
Kapcsolódó cikkek
- Javult a Yahoo negyedéves eredménye
- Megháromszorozta nyereségét a Yahoo
- 100 millió dolláros kampányba kezd a Yahoo
- A Yahoo költségcsökkentésből 8 százalékkal növelte profitját
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
- Ismét elküldene pár száz dolgozót a Yahoo
- 79 millió dollárt költött a Yahoo a Microsoft felvásárlás átgondolására
- Távozik a Yahoo pénzügyi igazgatója
- A vártnál kisebb a Yahoo vesztesége
- Befagyasztja a béreket a Yahoo