Új elszámolási rendszert vezet be a Depo.hu
Eredményességre hangolva
2008. április 10.
Kilencéves fennállásának eddigi legjelentősebb, az elszámolási rendszert teljesen új alapokra helyező fejlesztését hajtotta végre a Depo.hu gárdája. A korábbi átalánydíjas elszámolás helyett az online piactérben jelen lévő partnerek mostantól a tényleges érdeklődők után, s így tulajdonképpen forgalomarányosan fizetnek, ami újabb lökést adhat a piactér bővülésének.
A Depo.hu 1998-as elindulása óta hatékony lehetőséget biztosít mindazon kereskedők számára, akik az elektronikus kereskedelmet kockázatmentesen, jelentősebb költség- és energiabefektetés nélkül szeretnék kipróbálni. Az elmúlt években az online piacteret több mint 200 kiskereskedelemmel foglalkozó vállalkozás használta sikerrel értékesítési volumenének költséghatékony növelésére. A megoldás eredményességét jelzi, hogy a kereskedők jelentős hányada termékkínálatával régóta folyamatosan jelen van. Mára már a nagyobb, akár többezres termékkínálattal rendelkező kereskedők is felfedezték a Depo.hu előnyeit, például azt, hogy gyakorlatilag azonnal potenciális vásárlók tízezreihez juthatnak el. „9 éve tartó sikeres működésünk részben annak köszönhető, hogy partnereink számára kedvező áron biztosítottunk megjelenési lehetőséget. Ezt szem előtt tartva tértünk az átalánydíjas elszámolásról a partner egyedi lehetőségeit figyelembe vevő, s így a korábbinál igazságosabb helyzetet teremtő eredmény alapú elszámolásra” – mondta Szabari László, a Hírek Média Depo.hu üzletágának vezetője.
Licitálni is lehet
Az új elszámolás alapja a tényleges érdeklődés, vagyis az a momentum, amikor a látogató a termékek válogatását követően az online megrendelésre, vagy a kiválasztott forgalmazó elérhetőségeit tartalmazó információs oldalra kattint. „Egy ilyen megkeresés – az adott termék jellegétől függően – maximum 20 forintjába kerül a kereskedőnek, ami tekintetbe véve azt, hogy ez a kattintás gyakorlatilag a vásárlás kezdetét jelenti, rendkívül költséghatékonynak mondható” – mondja Szabari László.
Mivel bizonyos termékkategóriák esetén rendkívül nagy a kínálat, így a kereskedők számára az elszámolási rendszer lehetőséget biztosít ajánlatuk előnyösebb helyen történő megjelenítésére is. „Az egyazon termékhez kötődő kereskedői ajánlatokat a Depo.hu véletlenszerű sorrendben listázza. Azok a kereskedők, akik az online licitálás keretében hajlandóak magasabb átkattintási árat fizetni, az adott termékhez kapcsolódó kínálati lista első három helyén – eltérő színezéssel – kerülnek kiemelésre” – mondta Szabari László.
Tisztességtelen kattintások kizárva
A szakember szerint az új megoldás a kereskedők számára sokkal egyértelműbb, hiszen gyakorlatilag a generált forgalommal arányosak marketingköltéseik. „Nem csak a kereskedők, de a Depo.hu-t használó látogatóink is profitálnak mindebből. Az új elszámolási rendszer ugyanis a kereskedőket termékkínálatuk folyamatos karbantartására készteti, így mindig a ténylegesen kapható termékek jelennek meg a Depo.hu kínálatában, és eltűnnek a már kifutott, nem kapható szériák” – tette hozzá Szabari.
Az új elszámolási rendszer fejlesztése során fontos szempont volt, hogy kiszűrje a tisztességtelen kattintásokat is. „Az itt alkalmazott megoldás nem új fejlesztés, hanem egy már bevált szűrőtechnológia implementációja, amit a Depo.hu a piacteret üzemeltető Hírek Média másik szolgáltatásától, a CTnetwork szöveges hirdetési hálózattól kapott meg, ahol már több éve sikeresen szűri az illegális kattintásokat” – mondta Szabari László. A szakember hozzátette, az új rendszert összességében kedvezően fogadták a kereskedők, az eredmény alapú elszámolás pedig azon partnerek számára is vonzóvá teszi a Depo.hu-n való jelenlétet, akik korábban éppen a fix havi költség miatt nem próbálták ki az online piacteret.
Kapcsolódó webcím:
www.depo.hu
Kapcsolódó cikkek
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- Superbowl szuper-reklámokkal
- Superbowl szuper-reklámokkal
- Akciós reklámújságok hatásai
- Bitekbe kódolt "első pillantás"
- Papírújság videoreklám-melléklettel
- Elkészült a Depo.hu ünnepi toplistája
- IAB Hungary megújult elnökség, eredményes első év
- Megoldás a hirdetésblokkolók ellen
- Intellio: új arcfelismerő szoftver vásárlók viselkedésének az elemzésére