Lufthansa Systems hálózat-felügyeleti központ Budapesten

A mai napon Wolfgang Gohde, a repülési iparágban és a légi közlekedésben világ egyik vezető IT szolgáltatójaként ismert Lufthansa Systems AG (LS) cég elnök-vezérigazgatója megnyitotta a budapesti Infoparkban létesített LS Operations Centert. A 100 munkahelyes új nemzetközi hálózat-felügyeleti központ felelős a LS hálózati és szerverrendszere (kb. 1000 kiszolgálógép) teljes karbantartásáért, illetve 7x24 órás működésben a központ magas szintű IT szolgáltatást nyújt a LS a világ bármely részén lévő ügyfeleinek. Wolfgang Gohde a megnyitó alkalmából tartott sajtótájékoztatón kijelentette, az Operation Center helyszínének kiválasztásakor fontos szempont volt a Műegyetem és az ELTE oktatói és hallgatói közösségének a közelsége. Mindkét egyetemmel tovább bővítik az együttműködést: a LS a két felsőoktatási intézményt kutatási szerződésekkel kívánja támogatni, ugyanakkor egyes végzős diákokat optimalizálási és más feladatokba is bevonnák.

A most megnyílt és globális projekteken is tevékenykedő budapesti Operation Center munkatársai ITIL alapon, ún. ticketing rendszerben dolgozva, második és harmadik szintű támogatást nyújtanak a LS-nek, a Lufthansa Groupnak és más számítógépes hálózatokhoz és kiszolgálógép-rendszerekhez. A budapesti távoli központ biztonságos hálózati összeköttetésben áll a LS kelsterbachi (Frankfurt a,M mellett)  adatközpontjával, amely Európa egyik legmodernebb és leginnovatívabb data centere. A budapesti munkatársak kompetenciájába tartozik a LS Integrated Operations Control Center (IOCC) stratégiai IT alkalmazási termékének a fejlesztése. Az IOCC a repülőgépjáratok üzemeltetése ellenőrzésében és optimalizálásában nyújt segítséget a Lufthansa és más légitársaságok számára.

A Lufthansa Csoport 100%-os tulajdonában lévő LS 16 országban működtet irodákat, összesen 3200 alkalmazottat foglalkoztat. IT megoldási portfoliója öt területet ölel fel: Aurline Management Solutions (erőforrás-felhasználás), Passenger Airline Solutions (repüléstervezés, helyfoglalás, kiszolgálás), Airline Operations Solutions (járatüzemeltetés), Industry Solutions (személyre szabott megoldások energiaipari, egészségügyi, logisztikai és médiavállalatoknak), Infrastructure Services (data centerek feladatai). A LS 2007. évi árbevétele 679 millió euró volt.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció