Az Acer megelőzte a Dellt a noteszgéppiacon
2008. március 6.
Az Acernek ebben sokat segített, hogy a cég tavaly megvásárolta a Gateway és a Packard Bell gyártókat, ám a saját márkaneve alatt futó laptopok eladásai önmagukban is megközelítették a Dell forgalmát. Az összegyűjtött adatok alapján a piacvezető Hewlett-Packard 6 millió, a most már második Acer 25 millió, a Dell pedig 4,64 millió noteszgépet értékesített 2007 utolsó három hónapjában. A negyedik helyen a Toshiba végzett 2,86 millió, az ötödiken a Lenovo 2,73 millió, a hatodikon a Fujitsu 1,62 millió, a hetediken a Sony 1,59 millió, a nyolcadikon az Asus 1,56 millió, a kilencedik helyen pedig az Apple 1,34 millió eladott noteszgéppel. A többi piaci szereplő együttvéve 5,55 millió hordozható PC-t forgalmazott.
További érdekes adat, hogy a legnépszerűbb formátum a 15,4”, 1280 x 800 képpontos képernyővel ellátott laptopoké volt, ezeket jóval lemaradva követék a 14,1” képernyős modellek. Mivel a noteszgép-szegmens évek óta a számítógépes piac legdinamikusabban növekvő ágazata, a Dell-t nyilvánvalóan érzékenyen érinti a piacvesztés, különösen ha figyelembe vesszük, hogy a néhány évig a világ legnagyobb gyártójának számító vállalat éppen egy a piaci helyzetének javítását szolgáló stratégiai átszervezés kellős közepén tart.
Kapcsolódó cikkek
- 500 GB-s Samsung merevlemez laptopokba
- Az Asus bevezette az új Lamborghini VX3 noteszgépsorozatot
- 8,9" Asus Eee idén nyáron Európában
- Mini Bluetooth-adapter noteszgépekhez
- Megöli a laptop akkuját a Blu ray meghajtó
- Elonex, Eee PC rivális noteszgépek
- Az osztrákok többsége nem tudja elképzelni életét mobil nélkül
- 16%-os bővülés a mobilpiacon 2007-ben
- Thinkpad X300: Ultrahordozható Lenovo új notebook
- Új CPU-k és funkciók az Apple noteszeiben