A magyar internetezők 45 százaléka vásárolt már on-line
2008. február 27.
A magyarországi internetezők 45 százaléka vásárolt már az interneten, ugyanakkor az - on-line vásárlást ismerő – internet-használók 36 százaléka kockázatosnak tartja azt - közölte az internetes kutatásokkal foglalkozó Gemius Hungary Kft.
Az on-line üzletek legnagyobb előnye az internetezők szerint az időmegtakarítást és a rendelés leadásának tetszőleges ideje. Ezzel szemben az aukciókon a nehezen fellelhető tárgyakat is könnyebb megtalálni. Az internetezők leggyakrabban könyveket, CD lemezeket és filmeket vásárolnak, az internetes áruházak ügyfeleinek 61 százaléka, az aukciók vásárlókörének 43 százaléka fizetett ilyen termékekért. Az előbbi termékkategóriáktól eltekintve teljesen mást keresnek a vásárlók az on-line boltokban és az aukciós oldalakon. Az utóbbiakat számítógépes eszközök, ruházat vagy ékszerek esetén részesítik előnyben, azok közül, akik már vásároltak korábban aukción, minden negyedik személy fizetett ilyen termékért az adott oldalon. Ugyanakkor az internetes áruházak vásárlói vonat-, busz- és repülőjegyeket (33 százalék), valamint mozi- és színházjegyeket vettek jellemzően.
Kapcsolódó cikkek
- Internet: az Uniós átlag még messze van
- Románia - megkétszereződött tavaly a laptopok eladása
- Most éppen Pakisztán blokkolja a YouTube-ot
- Magyar információs társadalom: jelentés az elmúlt egy évtizedről
- A szülőknek fogalmuk sincs, mit csinál gyermekük a világhálón
- Svédországban feltették az internetre a Raoul Wallenberggel kapcsolatos dokumentumokat
- 20 dolláros indiai néptelefon
- Az online udvarlási szokásokat vizsgálta a Microsoft
- Kattints rá 50+
- Netrekész programok az internethasználat terjedéséért