HP: az új piaci trendek miatt nőhet a magyar IT-piac

Bár a tavalyi évre jellemző visszafogott beruházási kedv várhatóan az idén sem élénkül jelentősen, a HP Magyarország szerint az új piaci tendenciák felrázhatják a magyar informatikai (IT) szektort - közölte a társaság kedden az MTI-vel.

A piaci elemzés szerint a növekedés hajtóereje az lesz, hogy a vásárlók egyre nagyobb hányada nem a legolcsóbb, hanem a legalacsonyabb összköltséggel üzemeltethető megoldásokat keresi.

Egyre többen felismerik, hogy a minőségi, megbízható és kevesebb energiát fogyasztó gépek összességében kedvezőbbek, mint a túlságosan olcsó termékek. A HP szerint a trend különösen jól megfigyelhető a személyi számítógépek piacán, de igaz a szerver és adattárolási megoldásokra és a nyomtatási eszközökre is.

A takarékosság egyik fontos területe az energiafelhasználás visszafogása lehet. A HP például vállalta, hogy 2010-ig 25 százalékkal csökkenti számítógépeinek energiafelhasználását.

Az elemzés szerint továbbra is erős költségcsökkentési trend az IT-outsourcing, hiszen egyre több cég ismeri fel az erőforrás-kihelyezésben rejlő megtakarítási lehetőségeket.

Hegedüs Gábor, a HP Magyarország ügyvezető igazgatója a trendek kapcsán a közlemény szerint kifejtette: "a magyar piac a magas hozzáadott értéket képviselő szolgáltatások területén néhány éves késéssel követi az amerikai és nyugat-európai folyamatokat. A 2007-es adatok azonban arról árulkodnak, hogy egyre kisebb a lemaradás, azaz a magyar IT-piac felnőtt korba lépett."

Az ügyvezető szerint a digitális átállás nemcsak a televíziózásban, hanem az adattárolási rendszerek szegmensében is áttörést, növekedést hozhat 2008-ban, s a képalkotási és nyomtatási üzletágnak is jót tehet az, hogy az intézmények, cégek speciális nyomtatási igényei egyre nagyobb keresletet generálnak. A HP például az idén jelentős növekedési lehetőséget lát a professzionális grafikai alkalmazások kiszolgálásában, így a nagyformátumú és digitális nyomtatásban is.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció