20 dolláros indiai néptelefon
2008. február 16.
A Bombay-i székhelyű vállalat már jövőre mintegy 10 millió példányt szeretne eladni az alapfunkciós készülékből, amely kijelző és mindenféle funkciók híján egyetlen célra szolgál: telefonálásra. Bhupendra Kumar Modi, a Spice elnöke szerint ehhez meg is lesz a megfelelő kereslet, a világ népességének fele ugyanis még mindig nem rendelkezik mobiltelefonnal, iparági becslések szerint pedig három éven belül a mobiltulajdonosok száma világszerte 3 milliárdról 4 milliárdra nő majd. Csak Indiában mintegy 870 millióan vannak mobil nélkül, és ha le is vonjuk ebből a csecsemőket és a kisgyermekeket, még mindig igen tekintélyes számot kapunk.
A Spice márciustól tervezi forgalmazni az alap-mobilt, és állítólag idővel akár 10 dollárra tudja majd csökkenteni a készülék árát. A cég ezzel komoly konkurenciát támaszthat a fejlődő térségekben erőteljesen nyomuló Nokiának és Motorolának, akiknek legolcsóbb mobiljai jelenleg 30-40 dollárba kerülnek.
Kapcsolódó cikkek
- Symbian alapú LG okostelefon
- Philips mobil AAA elemmel
- Az iPhone-nal a legelégedettebbek a felhasználók
- Mobil CPU az Nvidia-tól
- Sonim XP1: bemutatkozott a törhetetlen mobil
- Újrafelhasznált anyagokból készült környezetvédő telefon a Nokiától
- Modu: modul rendszerű mobiltelefon
- Az online udvarlási szokásokat vizsgálta a Microsoft
- Új mobilt fejleszt az Alcatel-Lucent a japán NEC-kel
- LG telefonok a GSMA Mobile World Congress 2008-on