Hárommilliárdot tervez idén a Hama

Kis mértékben csökkent az elektronikai tartozékok forgalmazásával foglalkozó német Hama cég hazai leányvállalatának árbevétele 2007-ben. Ezt főleg a memóriakártyák árának csökkenése okozta, amelyet a szegmens bővülése sem tudott teljesen ellensúlyozni. Ennek ellenére a cég optimista, ez év végére szeretné elérni a mérföldkőnek számító hárommilliárd forintos árbevételt.

„A teljes piac kétszer akkora mértékű visszaesést könyvelt el, mint a Hama, a cég piaci részesedése növekedésének köszönheti a mérsékelt bevételcsökkenést”- nyilatkozta Prohászka Ottó, a vállalat ügyvezetője. A memóriakártyák kapacitása hónapról hónapra emelkedik, áruk ugyanígy csökken. Ennek a szegmensnek a dinamizmusa töretlen, amely annak is köszönhető, hogy a jó felbontású képek, filmek és zenék tárolásához legalább 2-4 GB tárhelyre van szükség, és mára a mobiltelefonok is egyre inkább multimédiás eszközként vannak jelen az életünkben, ahol szintén gyakori az 1-2 GB-os kártyák használata. Az LCD és Plazma televíziók térnyerése erőteljesen megemelte az igényt a fali konzolok és a speciális LCD-tisztító eszközök iránt. Ezen túlmenően a navigációs kiegészítők (tartók, töltők, táskák) forgalma emelkedett a leglátványosabb mértékben. Valamivel nagyobb forgalmat remélt a cég a hagyományos fotó-kiegészítőktől (albumok, képkeretek), hiszen ezek a cikkek reneszánszukat élik nyugaton, ám ez a hullám még úgy tűnik, nem ért el idáig, talán ez az év hoz áttörést. Az idei hárommilliárdos árbevételi küszöb tervezett elérését többek között arra alapozza a hazai leányvállalat, hogy a Hama anyavállalata a közelmúltban felvásárolta a tevékenységét megszüntető Thomson termékeit, amelyeket integrált szortimentjébe. Emellett tovább terjednek majd a navigációs eszközök is, ami újra megtöbbszörözheti a tartozékok iránti keresletet.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció