Visszaélhetnek a szolgáltatók a telefonos ajánlatokkal - az Invitel kivizsgálja a panaszokat
2008. február 9.
A közelmúltban az Invitel Távközlési Zrt-hez több olyan jelzés, bejelentés érkezett, amelyek szerint egyes, a társaság szolgáltatásait értékesítő ügynökök a leendő ügyfelekkel történő kommunikáció során, az Invitellel és alvállalkozóival kötött szerződések, a számukra nyújtott oktatás és egyéb intézkedések ellenére, az üzletkötés érdekében félreérthető vagy helytelen felvilágosítást nyújtottak, egyes esetekben a cég nevével is visszaéltek. Panaszok érkeztek a telefon útján szóban kötött szerződésekkel kapcsolatban is.
Az Invitel közleményében kijelenti, hogy ezeket a módszereket elfogadhatatlannak tartja, és minden tudomására jutott panaszos esetet kivizsgál. Ha megállapítható, vagy akár csak valószínűsíthető, hogy a fogyasztóval személyesen vagy telefonon történt szerződéskötésben a megtévesztés bármilyen mértékben szerepet játszott, a szerződést semmisnek tekinti, a felületes vagy vétkes ügynökökkel szemben eljár. A szóban kötött szerződésekre vonatkozóan a cég olyan ellenőrzési pontokat és lépéseket épített folyamataiba, amelyek a félreértéseket vagy tévedéseket hivatottak kiszűrni. Így például az ilyen módon létrejött szerződéseket azokat néhány nappal követő újabb, külső megbízott cég által végzett megerősítő telefonhívással nyomatékosítja, és a jogszabályban előírtnál nagyobb rugalmasságot tanúsít a szerződéstől való elállás lehetővé tételében is.
Az Invitel Zrt. arra kéri az ügyfeleket, hogy ilyen irányú kedvezőtlen tapasztalataikat mielőbb és közvetlenül a társaságnak jelezzék.
Kapcsolódó cikkek
- Visszaélhetnek a szolgáltatók a telefonos ajánlatokkal
- NHH: panaszok és elkerülhetőségük
- Értékesítési és marketingvezérigazgató-helyettes az Invitelnél
- Megalakult a Mobilitás és Multimédia Klaszter
- Az USA is kiárusítja állami frekvenciáit, 18 milliárd dollárnál tart a licit
- Digitális átállás: kormánybiztosi tájékoztató
- A brit hadügyminisztérium értékesíti frekvenciái egy részét
- Január 28. és február 3. között nem lehet új telefonszámokat hordozni
- Egy lépéssel közelebb: konzultáció a digitális átállás pályázatáról
- Digitális műsorszórás: nyilvánossá teszik a pályázatok tervezetét