Az előfizetéses zenei szolgáltatás megszüntetésére készül a Yahoo
2008. február 5.
A korlátlan hozzáférésre előfizetett tagok fiókjait néhány hónapon belül szintén a Rhapsody oldalára költöztetik át. A Yahoo zenei szolgáltatásának megszűnését takarékossági okokkal indokolta. A vállalat múlt héten közzétett, ez évre vonatkozó gazdasági előrejelzései közepette jelentette be, hogy 14 300 alkalmazottjából 1000 főtől kíván megválni.
Az internetes szolgáltató közel három évvel ezelőtt lépett be az online zenei piacra, a versenytársakhoz viszonyított kedvezőbb áraival kívánt alternatív lehetőséget teremteni az Apple iTunes zeneboltjával szemben.
A Yahoo rendszerében a korlátozás nélküli előfizetést választók 8,99 dolláros (1600 forintos) havidíjért az interneten keresztül az előfizetési idejük végéig korlátozás nélkül hallgathatják meg a rendszerben lévő összes zeneszámot.
Jóllehet számtalan zenei és műszaki szakértő szerint az előfizetéses zenei szolgáltatások ígéretesnek tűnnek, az ehhez hasonló megoldások még nem vonzanak jelentős hallgatói tábort. Részben azért, mert a felhasználó korlátok közé van szorítva, például a személyi számítógéptől illetve a világhálótól távol nincs lehetőség a hanganyagok meghallgatására.
Ian Rogers a Yahoo video- és médiaalkalmazásokért felelős részlegének alelnöke szerint többek között azért hagytak fel az online előfizetéses szolgáltatással, mert költséges megoldani, hogy a tartalom az eszközök széles skáláján is elérhető legyen. A Rhapsody szolgáltatásai viszont egyre inkább elérhetővé válnak a mobiltelefonokon és a házi szórakoztatóelektronikai berendezéseken.
A RealNetworks különönöző zenei szolgáltatásaira a Rhapsody oldalát is beleszámítva jelenleg 2,75 millióan iratkoztak fel. A Yahoo és a RealNetworks más zenei szolgáltatókkal is együtt kíván működni, többek között a FoxyTunes nevű, internetes böngészőprogramba épülő alkalmazással, amely egyebek között zenék és dalszövegek keresésére képes. A streaming média, azaz a világhálón keresztül elérhető zenei tartalmak mellett a letölthető zene és a hirdetésekkel támogatott zenék is a fejlesztendő területek között szerepelnek. A két vállalat korábban az mp3-formátumú számok letöltését csak korlátozott számban tette lehetővé.
Kapcsolódó cikkek
- A Google nem nézi jó szemmel a Microsoft-Yahoo fúziót
- A Yahoo nem mond nemet a Microsoftnak, de egyelőre igent sem
- A Microsoft 45 milliárd dollárt kínál a Yahoo-ért
- Negyedével csökkent a Yahoo nyeresége, tömeges elbocsátások
- Nemzetközi lesz az Amazon DRM-mentes zeneáruháza
- Minden helyiségben más dal az új Philips zeneközponttal
- Ingyen kínálná letöltésre az mp3-akat a Yahoo?
- Tavaszig Cinetrip Sparty Journeys by djuice
- Exkluzív dizájn és fantasztikus teljesítmény: új Piano Black kiegészítők
- Kiegyezett az EU-val az Apple