A Google nem nézi jó szemmel a Microsoft-Yahoo fúziót
2008. február 4.
Annak idején amikor a Google bejelentette, hogy megveszi a DoubleClick online hirdetéskiszolgálót, a Microsoft és még több más IT-konszern nemtetszésének adott hangot a fúzióval kapcsolatban, és alapos kivizsgálásra szólították fel az illetékes versenyhivatalokat, mondván, hogy a keresőóriás a felvásárlás révén monopolhelyzetbe kerülhet az internetes reklámpiacon. Most a Google is visszavág, és a vállalat vezető jogásza, David Drummond kijelentette, hogy álláspontjuk szerint itt nem csupán két cég egyesüléséről van szó, itt a tét már az internet szabadsága. Drummond úgy véli, hogy a Microsoft a PC-szektorban alkalmazott, a monopolhelyzet megszerzéséhez szükséges illegális praktikáit ki akarja terjeszteni a világhálóra is, és akárcsak az operációs rendszerek piacán, itt is egyeduralomra tör. A Google szerint a két vállalat egyesülése esetén a Microsoft megszerezné az IM és e-mail piac legnagyobb részét, és más webes szolgáltatások területén is óriási előnyre tenne szert, ez pedig már veszélyeztetné az internet szabadságát.
Kapcsolódó cikkek
- A Yahoo nem mond nemet a Microsoftnak, de egyelőre igent sem
- A Microsoft 45 milliárd dollárt kínál a Yahoo-ért
- 16 évig posztjukon maradnak a Google vezetői?
- Magyar diákcsapatok a Google versenyén
- Negyedével csökkent a Yahoo nyeresége, tömeges elbocsátások
- A Google közreadta az iGoogle témák programozási kezelőfelületét
- Lego-téma a Google-on
- Több mint kínos: a Microsoft keresője Google hirdetéseket indexelt
- Együtt bűnhődik a Google, a Microsoft és a Yahoo
- Ismét jelentősen nőtt a Google részesedése a keresőpiacon