Mobilüzletágának leválasztását fontolgatja a Motorola

A Motorola bejelentette, hogy mobiltelefonos üzletágának rendbehozatala érdekében az ágazat és többi tevékenységének szétválasztását tervezi.

A dolog mikéntjéről egyelőre semmi konkrétumot nem árultak el, a vállalatok azonban többnyire olyankor folyamodnak ilyen lépéshez, ha külső üzleti partnert terveznek bevonni egy ágazat feltámasztása érdekében. A Motorola globális mobilpiaci részesedése alig egy év alatt 20-ról 12%-ra csökkent, elsősorban amiatt, hogy a rendkívül sikeres Razr után nem volt képes hasonló kaliberű készülékkel előállni. A vállalat a mobiltelefonokon kívül telekommunikációs hálózatépítéssel foglalkozik, illetve televíziós beltéri egységeket, rádiós adó-vevőket és egyéb hasonló eszközöket is gyárt. Elemzők szerint azonban hiba volna, hogyha a Motorola teljes egészében megszabadulna készülékgyártó részlegétől, mivel az utóbbi idők nehézségei ellenére mégiscsak az hordozza a vállalat lelkét. Ráadásul az a cég, amely a hőskorban a Nokiával és az Ericsson-nal hármasban hozta létre a mobiltelefonos piacot, nem hagyhatja csak úgy ott ennyi én befektetései után.

Piaci elemzők attól is óva intik a Motorolát, hogy netán mobilrészlegének többségi tulajdonától megszabaduljon a jövőben, és ezáltal a hajdani Motorola gépezet más néven futó mobilokat gyártson. Az elrémisztő példa a Siemens Mobile esete lehet: A Siemens 2005-ben eladta a tajvani BenQ-nak a korábban leválasztott leányvállalatot, amely alig egy évig működött tovább BenQ Mobile-ként, majd csődbe ment. A Motorola számára nyilvánvalóan előnyösebb volna egy komolyabb tervekkel rendelkező partner bevonása, mint amilyet például az Ericsson-nak sikerült annak idején találnia a Sony képében.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció