Ricoh - 3 milliárd forint bevétel az irodatechnikai piacon

A magyar irodatechnikai piacon működő Ricoh 3 milliárd forint forgalmat ért el a tavaly március végén zárult pénzügyi évben, s plusz-mínusz 5 százalékos eltéréssel az idei pénzügyi évben is hasonló bevétellel számol.

Halász Gábor, a Ricoh Hungary ügyvezető igazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Ricoh a magyar irodai másoló-piacon a harmadik helyen áll, részesedése 10-15 százalék. Kérdésekre válaszolva azt valószínűsítette, hogy a magyar irodatechnikai piac értékre inkább stagnálni vagy zsugorodni fog. Ehhez hozzájárul az is, hogy a verseny miatt éves szinten átlagosan legalább 10 százalékkal csökken az irodatechnikai berendezések, alapvetően a fekete-fehér és a színes nyomtatók ára.

A Ricoh tapasztalata szerint 3 éves távlatban egy színes nyomat előállításának ára a felére esik. Míg egy színes nyomat teljes bekerülési költsége tavaly év végén nettó 15-20 forint volt, ez év közepére mintegy 12 forintra csökken.

A 1936-ban alapított japán Ricoh 150 országban van jelen, 82 ezer munkatársat foglalkoztat, és a legutóbbi üzleti évében 17 milliárd dollár forgalmat ért el. A Ricoh tavaly három éves szoftverfejlesztési együttműködésben állapodott meg a Magyar Tudományos Akadémiával.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció