Interneten szerződik lakossági fogyasztóival a GAS.HU
2008. január 30.
A szerződéskötéstől a számlázásig online ügyfélkapcsolatra építi szolgáltatását a liberalizált lakossági gázpiac úttörőjeként az EMFESZ.
A 2003-ban alakult, 2004-től már az ipari fogyasztók felé értékesítő, 2005-től a nemzetközi színtéren is megjelenő, 2007-ben kétszáz hazai ügyfele révén, előzetes számítások szerint 190 milliárd forint árbevételt elért vállalkozás – élve a 2003-as Magyar Gáztörvény adta lehetőséggel – elsőként kínál lakossági fogyasztók számára gázszolgáltatási csomagot.
A diszkont szolgáltatói modellt képviselő lakossági üzletáguk GAS.HU márkaneve egyben a szolgáltatással kapcsolatos ügyintézés mikéntjére, s az ehhez kialakított portálra is utal. Az elsőként Közép-Magyarországot célzó, de később az ország egészének szolgáltatni kívánó társaság az ügyfelek számára kényelmes, időkímélő online ügyintézésre voksolt. Közrejátszott ebben az internet penetráció jelenlegi szintje és az e-banking és az e-biztosítás iránti mind nagyobb érdeklődés, illetve a tényleges üzletkötések kedvező alakulása is. Az ehhez szükséges informatika platform hozzávetőleg 1 milliárd forintos beruházást jelentett és egymillió felhasználó kiszolgálására alkalmas – mondta a szolgáltatás megkezdéséről szóló sajtótájékoztatón Redling Károly, az EMFESZ Kft. üzletfejlesztési vezetője, aki egyben a GAS.HU projektvezetője is.
A szolgáltatás igénybevételéhez az ügyfeleknek nem kell elektronikus aláírással rendelkezniük, a GAS.HU azonban elektronikus aláírással és időpecsétes – APEH által elfogadott, pdf formátumú – elektronikus számlát küld a GAS.HU oldalon regisztráló, majd ugyanott online szerződő ügyfeleinek, akiknek ezt követően természetesen fel kell mondaniuk a közüzemi szerződést és szabadpiaci fogyasztóként kell regisztráltatniuk magukat. Az utóbbi két, jelenleg még papíralapú lépés lebonyolításában a GAS.HU call centerének munkatársai segítenek, de a szükséges dokumentumok a portálról generálhatók. A papírmunka és a banki csoportos beszedési megbízás elintézése után (jelenleg csak ez az egyfajta fizetési mód lehetséges), a törvényben meghatározott határidő elteltével kezdheti meg az ügyfél a kedvezőbb költségalapú fogyasztást.
Az internetről letölthető elektronikus számlán – az alapdíjon túl – mindössze két szám, a fogyasztás és annak egységnyi ára szerepel, ezek összeszorzása adja az áfa nélküli végösszeget, így mindenki számára érthetővé válik a számlatartalom, hangsúlyozta Góczi István, az EMFESZ Kft. ügyvezetője. Az óra állását is interneten küldi át a fogyasztó, s lehetőség van a mindenkori fogyasztás szerinti, de havonta azonos összegű és évenként egyszeri leolvasást követő korrekciós számlázásra is. Az óraállás sms-ben történő beküldése még megoldott, de később ez irányba is történhetnek fejlesztések. A szolgáltatásukat diszkontként jellemző EMFESZ szerint a szolgáltatásuk jellegéből adódóan az árak várhatóan vidéken alacsonyabbak lesznek a budapestinél. Az előzőek esetében a közüzemi árhoz képest várhatóan 8 százalékos árcsökkenést érzékelhetnek a GAS.HU-val szerződő háztartások. 2008 közepére 100 ezer, év végére 500 ezer háztartási ügyféllel számolnak.
Később a GAS.HU az internet mellett más értékesítési csatornákon keresztül is kapcsolatot kíván teremteni fogyasztóival.
Kapcsolódó cikkek
- NASA szimulációs játék
- Scrabble: megszűnik a játék népszerű online változata?
- Bankkártyákról mindenkinek - új online MNB kiadvány
- Google: magyar nyelvű súgócsoport webmestereknek
- Árguru.hu: Új árösszehasonlító oldal indult
- A Hotels.com elindítja magyar nyelvű oldalát
- Elindult a BidOnline.hu új fordított aukciós oldal
- Több mint egymillióan kattintottak a Startlapra
- Mélyrepülésben a hagyományos és online lemezeladások
- Elsöpri az online piac a kiskereskedőket?