A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől
2008. január 30.
A közlemény szerint amíg a magyarok vásárlási hajlandósága a világhálón (86 százalék) megfelel a nemzetközi átlagnak, a vásárlások összetételét tekintve különbözik attól. A világ 48 országában összesen 26.300 rendszeres internetezőt megkérdező kutatás rámutat arra, hogy Európában a legtöbbek által vásárolt könyv után a ruházati cikk következik, harmadik az elektronikus szórakoztató eszközök termékcsoport, negyedik pedig a repülőjegy. Magyarországon viszont a számítógépes hardver a második, a ruházati cikk a harmadik, az elektronikus szórakoztató eszközök csoportja a negyedik.
Az online repülőjegy értékesítés terén, amíg az európai megkérdezettek 26 százaléka vett vagy foglalt az elmúlt három hónapban jegyet, Magyarországon ez az arány 11 százalék - derül ki a kutatásból. Hasonló arány mutatkozik a zene vásárlás esetében is: amíg Európában a válaszadók 23 százaléka, Magyarországon mindössze 8 százaléka vásárolt zenét az interneten.
A internetes tájékozódás területén is eltérés mutatkozik Magyarország és a nemzetközi trendek között - áll a közleményben. Itthon tíz internetezőből négy valamelyik keresővel talál rá olyan kínálatra, amely megnyeri tetszését, a második leggyakoribb beszerzési forrás a megszokott oldal, harmadik az ismerősök, családtagok tanácsa, negyedik pedig a weben talált ajánlás vagy hirdetés. Ezzel szemben világszerte az internetezők többsége az általa ismert honlapokat részesíti előnyben, második legelterjedtebb út az online vásárláshoz a "szörfölés" a világhálón, a harmadik valamelyik kereső program, negyedik pedig egy valahol látott kedvező ajánlat - olvasható a közleményben.
A fizetési módok közül az európai válaszadók többsége a hitelkártyát részesíti előnyben, majd csaknem fele-fele a PayPal online fizetési rendszert, továbbá az átutalást bankon keresztül. Ezzel szemben Magyarországon legkedveltebb a pénz utalvánnyal való elküldése, amely forma megelőzi az utánvétet, valamint a vevő általi készpénzes fizetést, és csak ezután következik a banki átutalás.
Kapcsolódó cikkek
- Ötödével bővült az amerikai online kereskedelem
- Az internetezők többet és körültekintőbben költenek
- Népszerű az e-kereskedelem
- E-kereskedelem: fogy a bizalom a csalások miatt
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- E-Commerce-díjban részesült Nagy Zsolt
- A magyar internetezők vásárlási szokásai
- Többet költenek a netes vásárlók
- 18 milliárd forint körül alakul az internetes kiskereskedelmi forgalom
- Elégedetlenebbek lettek az Amazon és eBay vevői