"HatbĂłl kettƑ", avagy Ășj divĂ­ziĂłk a T-Systemsben

Ma sajtótájékoztatón Papp István, a Magyar Telekom (MT) vezérigazgató-helyettese bejelentette, hogy a Systems üzletág hat korábbi leányvállalatából integráció révén megalakult két új divízió, a KFKI Rendszerintegrációs Zrt. és az IQSYS Informatikai és Tanácsadó Zrt. Ezzel 2008.január 1-jével összesen négy divízióval rendelkezik a T-Systems.

Papp szerint a MT által sikeresnek ítélt integráció célja a telekommunikációban, informatikában rejlƑ szinergiák kihasználása, azonos profilú cégek hatékonyságának, piaci részesedésének növelése. A T-Systems három lábon áll ezek után: infokommunikációs technológiák, alkalmazásfejlesztés, infrastruktúra-fejlesztés. A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta továbbá, hogy a KFKI és az IQSYS továbbra is megƑrzi önálló rendszerintegrátori szerepét, az anyavállalati folyamatok betartása mellett. A T-Systems a leányvállalatok kompetenciáinak bevonásával egy kézbƑl kínál infokommunikációs megoldásokat nagy-, közép- és kisvállalatok számára egyaránt.

Horvai Mátyás ügyvezetƑ igazgató mutatta be az új IQSYS Zrt-t, amely a gyƑri Integris, az IQSYS és a T-Systems Hungary (TSH) jogutódaként jött létre. Az új társaságot úgy jellemezte, hogy az a hazai informatikai piac legszélesebb termék-, technológiai és szolgáltatásportfólióját kínáló szereplƑje az alkalmazásfejlesztés- és rendszerintegráció területén. A vállalat 1 milliárd forint jegyzett tƑkével, 320 munkatárssal és közel 400 ügyféllel rendelkezik. Ügyfelei elsƑsorban hazai nagyvállalatok és intézmények, ugyanakkor portfoliójában megtalálhatók a kis- és középvállalatoknak, önkormányzatoknak kidolgozott megoldások és szolgáltatások is. Stratégiai célok: a hazaiakon kívül a MT és a Deutsche Telekom érdekeltségébe tartozók kiszolgálása; munkák a Top 200 hazai nagyvállalati ügyfelek számára; szoftverek szolgáltatásként való értékesítésének növelése (SOA, ASP, BPO stb.) 

A korábbi BCN Rendszerház Kft., az ICON Számítástechnikai Zrt., valamint a KFKI-LNX Zrt.  KFKI Rendszerintegrációs Zrt. néven egyesült. Kászonyi Péter, az új társaság ügyvezetƑ igazgatója szerint a zrt. tevékenysége felöleli elƑdcégei valamennyi szolgáltatását, az IT infrastruktúrához kötƑdƑ tanácsadás, tervezés, implementáció és üzemeltetés teljes skáláját. A 2 milliárd forintos alaptƑkével megalakult, jelenleg 588 fƑs vállalatról azt tartja, hogy tevékenységében a ("valódi") IT infrastruktúra vezetƑ piaci szereplƑjeként továbbra is az ügyfélközpontú gondolkodás, az egyedi igényekre szabott, integrált megoldások biztosítása a legfontosabb. A KFKI Zrt. ügyfelei elsƑsorban a nagy- és középvállalatok, valamint az államigazgatási szervezetek közül kerülnek ki, de nagy hangsúlyt fektet a kis- és középvállalatok igényeire is. A cég nem csak a budapesti telephellyel rendelkezƑ ügyfelekre koncentrál, hanem regionális telephelyeinek (háromféle kompetencia központ) köszönhetƑen országos lefedettséget biztosít. Céljuk a hazai Top 1000 vállalati ügyfélbázis kiépítése. A társaság továbbra is az egyedi igényekre szabott ügyfélkiszolgálást tartja a legfontosabbnak. Céljuk, missziójuk, hogy az  elkövetkezƑ években, a konvergens technológiai megoldásokra építve, az adatok és az alkalmazások  idƑben és térben mindenhol hozzáférhetƑek legyenek, és ténylegesen megvalósuljon  az úgynevezett „Real-Time Enterprise”.

Mint ismeretes, a MT üzleti ügyfeleket T-Systems üzletága teljes körƱ távközlési, informatikai és outsourcing-kompetenciával rendelkezik; kis- és középvállalatok, valamint hazai nagyvállalatok és kormányzati intézmények kiszolgálását végzi. Termékportfoliója az egyszerƱ üzleti hangtermékektƑl a halózatintegrációs szolgáltatásokon át a komplex IT-megoldásokig teljes körƱ, innovatív szolgáltatásokat foglal magában.

A sajtótájékoztatón a Prím Online kérdéseire a következƑ további információk láttak napvilágot:
 

  • még nincs döntés a korábbi (jelenleg nem használt) cégnevek, logók felhasználásáról, ám a továbbiakban nem használtakat is levédik;
  • az integrácó következtében egyetlen beszállítói szerzƑdés sem szƱnt meg
  • a MT-nál 2008-ban is a fix- és mobil telefon szolgáltatásokból származó bevételek lesznek a döntƑek;
  • az informatika és távközlés eszközei, szolgáltatásai a T-Systems teljes ügyfélkörében fel fognak értékelƑdni 2008-ban;
  • a szolgáltatási arány növelése mindkét új vállalat stratégiai célja: a jelenlegi 25%-ról (KFKI) 3-5 éven belül 50%-ra, illetve a mai közel 30%-ról (IQSYS) évrƑl-évre folyamatosan. 
 
 
 

KapcsolĂłdĂł cikkek

 

Belépés

 

 

RegisztrĂĄciĂł