"HatbĂłl kettĆ", avagy Ășj divĂziĂłk a T-Systemsben
2008. januĂĄr 22.
Ma sajtótájékoztatón Papp István, a Magyar Telekom (MT) vezérigazgató-helyettese bejelentette, hogy a Systems üzletág hat korábbi leányvállalatából integráció révén megalakult két új divízió, a KFKI Rendszerintegrációs Zrt. és az IQSYS Informatikai és Tanácsadó Zrt. Ezzel 2008.január 1-jével összesen négy divízióval rendelkezik a T-Systems.
Papp szerint a MT által sikeresnek ítélt integráció célja a telekommunikációban, informatikában rejlĆ szinergiák kihasználása, azonos profilú cégek hatékonyságának, piaci részesedésének növelése. A T-Systems három lábon áll ezek után: infokommunikációs technológiák, alkalmazásfejlesztés, infrastruktúra-fejlesztés. A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta továbbá, hogy a KFKI és az IQSYS továbbra is megĆrzi önálló rendszerintegrátori szerepét, az anyavállalati folyamatok betartása mellett. A T-Systems a leányvállalatok kompetenciáinak bevonásával egy kézbĆl kínál infokommunikációs megoldásokat nagy-, közép- és kisvállalatok számára egyaránt.
Horvai Mátyás ügyvezetĆ igazgató mutatta be az új IQSYS Zrt-t, amely a gyĆri Integris, az IQSYS és a T-Systems Hungary (TSH) jogutódaként jött létre. Az új társaságot úgy jellemezte, hogy az a hazai informatikai piac legszélesebb termék-, technológiai és szolgáltatásportfólióját kínáló szereplĆje az alkalmazásfejlesztés- és rendszerintegráció területén. A vállalat 1 milliárd forint jegyzett tĆkével, 320 munkatárssal és közel 400 ügyféllel rendelkezik. Ügyfelei elsĆsorban hazai nagyvállalatok és intézmények, ugyanakkor portfoliójában megtalálhatók a kis- és középvállalatoknak, önkormányzatoknak kidolgozott megoldások és szolgáltatások is. Stratégiai célok: a hazaiakon kívül a MT és a Deutsche Telekom érdekeltségébe tartozók kiszolgálása; munkák a Top 200 hazai nagyvállalati ügyfelek számára; szoftverek szolgáltatásként való értékesítésének növelése (SOA, ASP, BPO stb.)
A korábbi BCN Rendszerház Kft., az ICON Számítástechnikai Zrt., valamint a KFKI-LNX Zrt. KFKI Rendszerintegrációs Zrt. néven egyesült. Kászonyi Péter, az új társaság ügyvezetĆ igazgatója szerint a zrt. tevékenysége felöleli elĆdcégei valamennyi szolgáltatását, az IT infrastruktúrához kötĆdĆ tanácsadás, tervezés, implementáció és üzemeltetés teljes skáláját. A 2 milliárd forintos alaptĆkével megalakult, jelenleg 588 fĆs vállalatról azt tartja, hogy tevékenységében a ("valódi") IT infrastruktúra vezetĆ piaci szereplĆjeként továbbra is az ügyfélközpontú gondolkodás, az egyedi igényekre szabott, integrált megoldások biztosítása a legfontosabb. A KFKI Zrt. ügyfelei elsĆsorban a nagy- és középvállalatok, valamint az államigazgatási szervezetek közül kerülnek ki, de nagy hangsúlyt fektet a kis- és középvállalatok igényeire is. A cég nem csak a budapesti telephellyel rendelkezĆ ügyfelekre koncentrál, hanem regionális telephelyeinek (háromféle kompetencia központ) köszönhetĆen országos lefedettséget biztosít. Céljuk a hazai Top 1000 vállalati ügyfélbázis kiépítése. A társaság továbbra is az egyedi igényekre szabott ügyfélkiszolgálást tartja a legfontosabbnak. Céljuk, missziójuk, hogy az elkövetkezĆ években, a konvergens technológiai megoldásokra építve, az adatok és az alkalmazások idĆben és térben mindenhol hozzáférhetĆek legyenek, és ténylegesen megvalósuljon az úgynevezett „Real-Time Enterprise”.
Mint ismeretes, a MT üzleti ügyfeleket T-Systems üzletága teljes körƱ távközlési, informatikai és outsourcing-kompetenciával rendelkezik; kis- és középvállalatok, valamint hazai nagyvállalatok és kormányzati intézmények kiszolgálását végzi. Termékportfoliója az egyszerƱ üzleti hangtermékektĆl a halózatintegrációs szolgáltatásokon át a komplex IT-megoldásokig teljes körƱ, innovatív szolgáltatásokat foglal magában.
A sajtótájékoztatón a Prím Online kérdéseire a következĆ további információk láttak napvilágot:
- még nincs döntés a korábbi (jelenleg nem használt) cégnevek, logók felhasználásáról, ám a továbbiakban nem használtakat is levédik;
- az integrácó következtében egyetlen beszállítói szerzĆdés sem szƱnt meg
- a MT-nál 2008-ban is a fix- és mobil telefon szolgáltatásokból származó bevételek lesznek a döntĆek;
- az informatika és távközlés eszközei, szolgáltatásai a T-Systems teljes ügyfélkörében fel fognak értékelĆdni 2008-ban;
- a szolgáltatási arány növelése mindkét új vállalat stratégiai célja: a jelenlegi 25%-ról (KFKI) 3-5 éven belül 50%-ra, illetve a mai közel 30%-ról (IQSYS) évrĆl-évre folyamatosan.
KapcsolĂłdĂł cikkek
- Többmilliós humanitårius projektek a Google-tól
- ĂsszetĂ©vesztett T-Systemsek
- IT-Services: 23 milliĂĄrdos beruhĂĄzĂĄs Budapesten Ă©s Debrecenben
- A T-Systems rĂ©szt venne a magyar ĂștdĂjbeszedĂ©si rendszer kiĂ©pĂtĂ©sĂ©ben
- A Magyar Telekom egyszerƱsĂti a T-Systems ĂŒzletĂĄg szervezeti felĂ©pĂtĂ©sĂ©t
- Systems' Day konferencia - elĆször
- Magyar Telekom - 1,5 milliĂĄrd forint a KFKI korĂĄbbi tulajdonosainak
- T-Systems: 100 Ășj munkahely Debrecenben
- A Magyar Telekom többségi részesedést szerzett a T-Systems Hungary-ben
- Lezårta a KFKI Csoport megvételét a Magyar Telekom