Többmilliós humanitárius projektek a Google-tól

Az olcsóbban előállítható alternatív energiaforrások kutatásán túl a globális klímaváltozás és járványok elleni harcba is be kíván szállni a Google.

A világ vezető internetes keresőjét üzemeltető vállalat és annak jótékonysági részlege kezdetben 25 millió dollárt (közel 4,5 milliárd forintot) kíván különböző projektekre fordítani.

A Google-alapító Sergey Brin és Larry Page 2005-ben kötelezettséget vállalt arra, hogy vállalkozásuk alaptőkéjének egy százalékát (vagy a részvényekből 3 millió dollárt) és a nyereség egy százalékát jótékonysági célokra fordítják.

A Google 2006-ban 300 ezer részvénnyel, mintegy 90 millió dollárnyi (16 milliárd forintnyi) alaptőkével indította útnak a Google.org leányvállalatot, amely annak ellenére, hogy jótékonysági szervezetnek hirdeti magát, mégis nyereségorientált vállalkozás. Lehetővé teszi az új vállalkozások segítését és a kockázati tőke-finanszírozókkal való együttműködést.

A kezdeti 25 millió dolláros humanitárius projektek elsősorban Afrikában és Délkelet-Ázsiában válsághelyzetek felkutatására kezelésére szolgálnak.

Jelentős összeget, 10 millió dollárt irányoztak elő például az eSolar nevű kaliforniai cég számára, amely a hagyományos erőművek helyett napenergia-generátorokkal állítana elő elektromos áramot. Akár kétmillió dollárt is hajlandók hibridjárművek gyártásával foglalkozó, és az ezeket kereskedelmi forgalomba hozó vállalkozók támogatására fordítani, hogy ezzel is elősegítsék elektromos meghajtású gépkocsik elterjedését.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció