Ingyenes, reklámokból eltartott PC-játékot hoz forgalomba az EA
2008. január 21.
A Battlefield Heroes nevű játék az EA első ilyen jellegű kísérlete lesz a nyugati piacokon. Ugyanakkor például Dél-Koreában a cég Fifa foci-játékának ingyenes online változata csak az oldalon keresztül történő közvetlen értékesítésekből havi egymillió dollár bevételt hoz a cégnek, és akkor még nem beszéltünk a reklámbevételekről. A Battlefield Heroes játék közben nem kell majd lépten-nyomon reklámokba belefutni, ezek magán a nyitólapon, illetve a játék bevezetőjében lesznek elhelyezve, akárcsak az online vásárlási lehetőségek. Ezeket az EA nem részletezte, csupán azokat említi, amelyek magához a játékhoz kapcsolódnak; lehet majd például különféle, a karakterek személyre szabását szolgáló extrákat venni, fegyvereket vagy bármilyen más előrejutást szolgáló eszközt azonban nem. Fontos megemlíteni, hogy a szoftvert kifejezetten a gyengébb rendszerekhez szabták: a hivatalos közlemény szerint még a „nagyi laptopján is” zökkenőmentesen fut majd, emellett pedig a kezelését is egyszerűbbé tették.
Gerhard Florin, az EA illetékese közleményében kifejti, hogy az online játékoknak hatalmas potenciális bázisa van. Így aztán a konstrukció még úgy is kifizetődő lesz, hogy az EA saját számítása szerint a játékosoknak 95%-a soha egy fillért nem fog majd költeni a weboldalon. A Battlefield Heroes az első olyan próbálkozások közé tartozik, amelyekkel a videójáték-ipar megpróbál kitörni az eddigi klisékből, hogy szélesebb közönséget találjon. Az eddigi PC-játékok többnyire csak korlátozott, elsősorban tizenéves közönséghez juthattak el, mivel egyrészt túl bonyolultnak bizonyultak az alkalmi szórakozáshoz, másrészt pedig drága, nagyteljesítményű számítógép kell a velük való játékhoz. Emellett persze az egyszerű letölthetőség és az ingyenesség is az új játék mellett szólnak, amely az ígéretek szerint a csúcsszintű grafika hiányáért rajzfilmszerű élménnyel kárpótol majd.
Kapcsolódó cikkek
- Egyéni univerzumkészítő-készlet Mac platformon
- NASA szimulációs játék
- Óriás növekedés a konzolpiacon
- Scrabble: megszűnik a játék népszerű online változata?
- Ingyenes Xbox játék a Microsofttól
- PS3 helyett telefonkönyv a dobozban
- Önálló játékfejlesztővé lép elő az amerikai hadsereg
- A Wii és az iPod vezetik a karácsonyi kívánságlistát
- Nintendo: raktárhiány miatt nincs reklám
- Különleges Dell WoW laptop 4500 dollárért