Mélyrepülésben a hagyományos és online lemezeladások

Az talán senkit nem lep meg, hogy tavaly sem adtak el az egy évvel korábbinál több fizikai hanghordozót, ám 2007 során meglepő módon az online zeneeladások is megtorpantak.

A CD-lemezek piacán az amerikai lemezipar eddig soha nem látott mélypontra került, az 500,5 milliós eladások éppen hogy nem csúsztak a lélektani határként számon tartott félmilliárdos mérce alá. Ez az elmúlt évek legnagyobb zuhanása volt a 2000-es 785 milliós érték után bekövetkező egyre gyorsuló zuhanás során. A folyamat során azonban eddig az online zenevásárlások egyre gyorsuló növekedését tapasztaltuk, ez az érték egy évvel ezelőtt 19 százalékos bővülés volt. Tavaly azonban meglepő módon ez nem következett be, a növekedés csak jelzésértékű, mindössze 2,4 százalékos volt, és ez még így is csak 30,1 millió albumot jelent. Az egyesített eladások, beleértve a kislemezeket, egyes számokat, ugyan 14 százalékkal bővültek, de ez is 5 százalékos visszaesést jelent a korábbi adatokhoz képest. Mindez új trend rémét veti a lemeziparra. Eddig úgy tűnt, hogy a csökkenő fizikai hanghordozó-eladásokkal párhuzamosan, vagy kis fáziskéséssel emelkednek az online értékesítések, most azonban úgy tűnik, hogy az összvolumen is csökken, és nem is kis mértékben. A meglepett elemzők szerint a háttérben a többi szórakoztatóipari ág előretörése állhat, ezek közül is  kiemelkedik a játékkonzol-ipar, mely tavaly soha nem látott erős évet zárt, és igazi óriás piaci szektorrá lépett elő.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció