A Vodafone 2010-re a legvonzóbb márka szeretne lenni
2008. január 2.
Az éles verseny ellenére a tavalyi év eleje óta a Vodafone Magyarország egy előfizetőre eső átlagos havi bevétele (ARPU) 2 százalékkal emelkedett, elérte a 4.995 forintot.
Beck György, a társaság vezérigazgatója az MTI-nek elmondta: a Vodafone estében 100 SIM-kártya birtokos közül 94,3 aktívan használja a telefonját, s ezzel a magyar piacon a legjobb arányt tudja felmutatni a társaság. Hozzátette, a szerződéses ügyfelek aránya a harmadik negyedév végére 42,5 százalékra nőtt a tavaly év végi 36,9 százalékról.
Tavaly a Vodafone bevétele 137 milliárd forint volt, ami 10 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A társaság az első félévben 7 százalékkal nagyobb bevételt ért a bázishoz képest, míg az egész évet tekintve 3-4 százalékos bővülésre számít. Részben azért, mert az év folyamán csökkentek a mobil végződtetési és a roaming díjak.
Beck György elmondta: jövőre a Vodafone tovább építi a széles sávú mobil hálózatát. Aláhúzta: a Vodafone célja az, hogy minél többen használják szolgáltatásaikat, s 2010-re ez a cég legyen a legvonzóbb márka a mobilpiacon. Ezt főként a megbízhatóság növelésével és innovációval akarják elérni. Beck Györy kifejtette: azt várják, hogy a kínai hálózati gyártóval és szállítóval, a Huawei-vel kötött szerződés meghozza eredményét, s vidéken is gyorsabban fejlődik a rendszerük. A Vodafone egyik alapvető célja ugyanis az, hogy a meglévő előfizetői minél nagyobb számban használják a különböző, például az internetes szolgáltatásait, s minél többen vegyék igénybe külföldön is az adatszolgáltatást.
Az idén a társaság bevételének 15 százaléka már az adatforgalomból származik, ami a mobil internet gyors fejlődése miatt 3-5 év múlva 30-35 százalékra nő a tervek szerint. A széles sávú mobil internet fejlődését azonban bizonyos tekintetben lassítja, hogy Magyarországon a 3G-HSDPA frekvencia díja nemzetközi összehasonlításban magas, Ráadásul Magyarországon egy bázisállomás elhelyezése is többe kerül, mint más fejlett országokban. Beck Görgy úgy vélte: mindebből arra következtetésre is juthatnánk, hogy a kormány a fix távközlési hálózatot, illetve a vezetékes vonalon nyújtható széles sávú internetet, az ADSL-t támogatja.
Kapcsolódó cikkek
- Megnyílt a megújult Vodafone márkaképviselet Szegeden
- A Vodafone támogatja a magyar vízilabda sportot
- VOSZ és SzKK: 30 ezer új előfizetőt remél a Vodafone a megállapodástól
- Két új szervezeti egység a Vodafone Magyarországnál
- Új Humánpolitikai vezető a Vodafone Magyarországnál
- Aláírták a Vodafone-beruházás szerződését
- Budapesten lesz a Vodafone globális szolgáltató központja
- MHM Computer: tendernyerés a Vodafone-nál
- Vodafone Magyarország: több mint 100 millió dollár fejlesztésre
- Ügyfélközpontú dizájn: Megújulnak a Vodafone képviseletek