Szélessåv: mennyi is az annyi?

Világszerte gondot okoz, hogy a szolgáltatók maximális sávszélesség szerint reklámozzák internetcsomagjaikat, így a felhasználóknak sokszor fogalmuk sem lehet arról, valójában milyen sebességre is számíthatnak. Egy brit fogyasztóvédelmi csoport most cselekvésre szánta el magát.

Az Ofcom Consumer Panel szerint az elsƑ hallásra kecsegtetƑ ajánlatokkal könnyen pórul járhatnak a vásárlók. Ennek oka, hogy a szolgáltatók általában maximális feltöltési és letöltési sebesség szerint reklámozzák hozzáféréseiket. Talán senki sem tart attól, hogy túl gyors lesz internetkapcsolata, így ez a metódus inkább a szolgáltatók érdekeit szolgálja, nem annyira a világos tájékoztatást.

Az Ofcom vizsgálatai szerint jellemzƑ adat, hogy a meghirdetett sebesség mindössze harmada érhetƑ el a gyakorlatban. A fogyasztóvédelmi csoport azonban nem háborút indít a szolgáltatók ellen, hanem együttmƱködést ajánl nekik a valóban tarthatatlan helyzet megváltoztatására, másrészt a szabályzók átszabásának lehetƑségét is felvetette. Szerintük a nemzeti reklámszövetségeknek kellene önkorlátozó lépésekre felhívniuk a szolgáltatókat. A cél az átlátható, valós adatok biztosítása az elƑfizetƑk számára, hogy ezek tudatában hozhassák meg megalapozott vásárlói döntéseiket. Természetes, hogy egyetlen szolgáltató sem garantálhatja, hogy a világháló váratlan események hatására nem lassul egy adott sebességérték alá, ám jellemzƑ adatforgalmi adatokkal kiegészíthetnék tájékoztatásukat. Egy másik fontos lépés lenne a fogyasztók védelmében, hogy a jellemzƑen egy-két éves hƱségnyilatkozatok alól felmentést kaphassanak, és feltételek teljesítése nélkül átszerzƑdhessenek egy másik szolgáltatóhoz, ha kiderül, hogy a megadott maximális érték ugyan igaz, de a jellemzƑ hozzáférési sebesség lényegesen és jellemzƑen elmarad az elvárhatótól. Tény, hogy a részletek kidolgozása még hátravan, és lehet, hogy éppen ebben rejlik majd a lényeg, ám az is igaz, hogy az internet fejlƑdésével kissé avíttasnak tƱnik egy olyan szerzƑdési forma, ahol a vásárláskor leginkább csak azt garantálják, hogy nem ér majd minket pozitív csalódás, ám az egyéb garanciákat nem említik meg a reklámkampányok során.

 
 
 

KapcsolĂłdĂł cikkek

 

Belépés

 

 

RegisztrĂĄciĂł