Az internetezők többet költenek karácsonykor

A Kirakat.hu termék-, ár- és bolt-összehasonlításokat kínáló portál az ünnepekhez közeledve a Szonda Ipsosszal együttműködve vizsgálta a karácsonyi vásárlási szokásainkat. Idén az átlag magyar felnőtt 5 fő részére, bevásárlóközpontokban elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet vagy gyermekjátékot tervez vásárolni legfeljebb 30 ezer forint értékben. Ugyanakkor érdekes eredménye a felmérésnek, hogy az internetezők az átlagosnál több személyt terveznek megajándékozni idén karácsonykor, és terveik szerint az átlagosnál többet költenek ajándékokra, és sokkal nagyobb arányban tájékozódnak a vásárlás előtt az internet-hozzáféréssel nem rendelkező társaiknál – természetesen a világhálón.

A 2007. november 16. és 2007. november 21. között a felnőtt magyar lakosságra reprezentatív, 1500 fős mintán végzett kutatás fő célja annak kiderítése volt, hogy a 18 évesnél idősebb korúak mit vásárolnak karácsonyra, hány főt terveznek megajándékozni, honnan és milyen formában tájékozódnak a megvásárolni kívánt termékkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban, illetve mekkora összeget költenek az ajándékokra.

A nők jobban szeretnek ajándékozni


Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar lakosság fele legalább 5 főnek tervez idén karácsonyi ajándékot vásárolni, de ugyanez az adat az internethasználók között több mint 20 százalékponttal magasabb. Meglepő módon a megyeszékhelyeken, illetve egyéb városokban élők több embernek szeretnének ajándékkal kedveskedni, mint a fővárosban élők. Talán sok mindenkit nem ér váratlanul: a nők körében nagyobb az ajándékozási kedv, mint a férfiak körében. Az életkor előrehaladtával csökken a megajándékozottak száma, és 7% azoknak az aránya, akik senkit nem terveznek idén karácsonykor megajándékozni.

TOP 4 ajándék: parfüm, ruha, könyv és gyermekjáték


 
Forrás: Szonda Ipsos

A Kirakat.hu megbízásából végzett kutatás szerint a felnőtt magyar lakosság elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet, valamint gyermekjátékot tervez vásárolni idén karácsonyra. Népszerű ajándéknak számítanak azonban még a cipők, a konyhai eszközök, valamint a CD-k, DVD-k is. Az ajándékok beszerzése szempontjából a legnépszerűbb helyek a bevásárlóközpontok és hipermarketek, de igen kedveltek még a piacok, a szaküzletek és szakáruházak is.

A magyarok nagy része legfeljebb 30 ezer Ft-ot költene karácsonyi ajándékokra


A tavalyi évhez képest nem történt változás: a felnőtt magyar lakosok legnagyobb része legfeljebb 30 ezer forintot költene idén karácsonyi ajándékokra, míg ennél nagyobb kiadással a lakosság negyede számol. Nagyobb költés - több mint 30 ezer Ft - az elmúlt évben és idén is főként a 30-59 éveseket, a magasabban kvalifikáltakat, a fővárosban élőket, a magasabb társadalmi státuszúakat, valamint az internetezőket jellemzi.


 
Forrás: Szonda Ipsos


A tavalyi és a jelenlegi tapasztalatok azt mutatják, hogy az internetet használók jóval nagyobb összeget költenek ajándékokra karácsonykor, mint az internetet nem használók. Ennek valószínűsíthető oka, hogy az internetezők lényegesen több embert terveznek megajándékozni, mint a nem internetezők, illetve általában jobb anyagi körülmények között élnek.

Az utolsó hétre általában a férfiak hagyják a karácsonyi ajándékvásárlást

A felnőtt magyar lakosok jellemzően [67%] november-decemberben kezdenek készülni a karácsonyra. Ennél korábban a válaszadók mindössze 7%-a kezd hozzá az ajándékok megvásárlásához, míg 14%-os azok aránya, akik az utolsó hétre hagyják az ajándékok beszerzését. Az utolsó héten történő vásárlás inkább a férfiakra jellemző.

Forrás: Szonda Ipsos

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció