Díjnyertes online piackutató cégek
2007. december 9.
Az idén első alkalommal megrendezett Online Kutatás konferencián két kategóriában hirdetett győztest a megrendelőkből és kutatókból álló szakmai zsűri. A gyerekek internetezési szokásait vizsgáló VMRkids kutatás különdíjat kapott.
Az idén első alkalommal megrendezett Online Kutatás konferencián több díjat osztottak ki a kutatócégek között. A konferencia zsűrije azokat a fejlesztéseket, kutatásokat és megoldásokat díjazta, amelyek az elmúlt évben a leginkább támogatták az online piackutatás fejlődését.
A meghirdetett négy kategóriára – Az Év Kutatása, Az Év Szoftveres Megoldása, Az Év Kutatási Megoldása, Az Év Online Piackutató Vállalata – hét cégtől összesen tíz pályázat érkezett. A megrendelői és kutatói oldalról kikerült szakmai zsűri – Dr. Lengyel Emőke (Lento Kft.), Máth András (Ringier), Molnár László (Unilever), Németh-Kis Balázs (BAT), Novák Péter (kirowski), Vági Krisztina (T-com) – végül két kategóriában hirdetett győztest, emellett pedig egy különdíjat is kiosztott. Az Év Szoftveres Megoldása címet a freQuest kérdőívszerkesztő, projekt- és adatmenedzsment szoftver nyerte el, mely különleges megoldásaival – például kérdések sorba rendezése „fogd és vidd” módszerrel, skálás kérdések helyett a különbségeket jobban megjelenítő csúszka alkalmazása – megkönnyíti az adatfelvétel folyamatát. Az Év Kutatási Megoldása díjat a Meroving érdemelte ki IQON online fókuszcsoportos módszerével, melynek köszönhetően online felvétellel már nem csak kvantitatív, de kvalitatív kérdések vizsgálatára is lehetőség nyílik.
A zsűri különdíját az NRC nyerte el VMRkids kutatásával, amely a gyermekek internetezési szokásait vizsgálta. A felmérés fontosságára jellemző, hogy a 14 év alatti korosztályról ez az első hasonló vizsgálat. A zsűri elnöke, Dr. Lengyel Emőke emellett kiemelte, hogy a gyermekek kutatása kihívásokkal teli feladat, hiszen egy nehezen elérhető célcsoportról van szó, ráadásul a gyerekek csak szülői felügyelet mellett válaszolhatnak a kérdésekre.
Nem osztottak díjat két kategóriában. Az Év Kutatására beérkező pályázatok ugyan nagyon színvonalasak voltak, de nem mutattak fel áttörő eredményeket, míg az év online kutatócégét a kifejezetten e területre specializálódott kevés szereplő miatt nem választották meg.
Kapcsolódó webcím: www.onlinekutatas.info
Kapcsolódó cikkek
- Hatékony piackutatás, változó módszerekkel
- A kvalitatív kutatás is áttevődik az internetre
- Ingyenes tematikus kutatások
- 68000 fős az NRC piackutatási panelje
- tarGet now! – Megfizethető célcsoportkutatás az NRC-től
- Elismerés az online piackutatásnak: PMSz tag lett az NRC
- Fotexnet Research és Millward Brown az online kutatásért
- Hogyan különböztessük meg az internetezőket?
- Nőtt a vállalati internethasználat
- Kutatni és megismerni