IBM Tivoli szolgáltatás-irányítási kompetencia központ a BMF-en
2007. december 7.
Tegnap adták át a Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatika Karának új IBM Tivoli szolgáltatás-irányítási kompetencia központját. A központ célja, hogy kutatásokat végezzen a Tivoli megoldások használata és az informatikai szolgáltatás-irányítás területén, oktatói segítséget nyújtson az „Informatikai szolgáltatás-irányítás” elméleti tárgy oktatásához, valamint az elmélet elmélyítésére alkalmas szoftver laboratóriumi gyakorlatoknak adjon otthont.
A magyar informatikus-képzés fejlesztése érdekében az IBM nagyteljesítményű tárrendszereinek gyártója, a Data Storage Systems – amelynek székesfehérvári telephelyén immáron 800 fő nyújt informatikai szolgáltatásokat főként európai ügyfelek számára - és a hazai mérnök informatikus képzésben előkelő helyet elfoglaló Neumann János Informatikai Kar hosszú távú együttműködési megállapodást kötött. A megállapodást Dr. Rudas Imre egyetemi tanár, a BMF rektora, Dr. Szeidl László egyetemi tanár, a Kar dékánja, Dr. Mohácsi Péter a DSS ügyvezető igazgatója, valamint Kocsis Zsolt, az IBM szoftver üzletágának műszaki igazgatója látták el kézjegyükkel. Az együttműködés célja az, hogy az informatikai ipar egyre fontosabbá váló területe, a szolgáltatás-irányítás beépüljön a Kar elméleti és gyakorlati oktatásába, valamint kutatási tevékenységébe.
Az együttműködési megállapodás részeként a karon Tivoli szolgáltatás-irányítási kompetencia központ létesül, amelynek működési feltételeit elsődlegesen az IBM DSS biztosítja.
Dr. Sima Dezső egyetemi tanár, a Kar ipari kapcsolatainak a vezetője beszédében kiemelte, hogy folyamatosan törekednek a legfejlettebb technikák bevezetésére az oktatási és kutatási tevékenység területén. Ennek érdekében 2008 februárjában a mérnök informatikus mesterképzés keretében önálló szakirány indul. E szakirány világszínvonalú eszközhátterét az IBM piacvezető Tivoli szoftver termékcsaládja fogja nyújtani. Az együttműködéssel megvalósuló technológia transzfer jelentős mértékben hozzá fog járulni ahhoz, hogy a mesterszakon végzettek piacképes, az IT szférában igen keresett ismeretekkel és kompetenciákkal felvértezve vegyék át a diplomájukat.
A Prím Online kérdésére Dr. Sima Dezső elmondta, az IBM Tivoli központot a jövő szemesztertől igénybe vevő mesterkurzus-hallgatók tulajdonképpen egyetemi szintű oktatás során nyernek többlet információkat a szolgáltatás-irányítás területén. A főskolai kar a jövő év első negyedévében négymagos processzorokkal ellátott szervergépeket szerez be, amelyek a Tivoli-központ munkáját is ellátják majd. Hasonlóan a Prím Online kérdésére az IBM Magyarországot képviselő Kocsis Zsolt azt válaszolta, hogyaz aláírt szerződés értelmében a főiskolai kar hozzájuthat a Tivoli többezer programjához éppúgy, mint az IBM összes többi szoftveréhez.
A Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatika Karának új, IBM Tivoli szolgáltatás-irányítási Kompetencia Központja az IBM DSS Kft anyagi, és az IBM Software Group szakmai támogatásával jött létre.
Az IBM Data Storage Systems és Információ Technológiai Kft., amely jelenleg 800 informatikust foglalkoztat székesfehérvári informatikai szolgáltató központjában, jövőbeli bővítésénél számít a BMF mérnök informatikus szakán diplomázó fiatalokra, és szolgáltatási modelljének fejlesztéséhez fel kívánja használni a Tivoli Kompetencia Központ kutatásainak eredményeit.
További információk: www.nik.bmf.hu
Kapcsolódó cikkek
- A BMF hallgatói a Pannon Mobil Internettel is jelentkezhetnek vizsgáikra
- I. Digitális Esélyegyenlőség konferencia
- IBM és MIMIX oktatás Magyarországon
- A Polygon újból IBM Premier Business Partner
- Hazai partnerekkel, hazai környezetre, hazai cégeknek
- Kiváló magyar elméket is vár az IBM zürichi kutatólaboratóriuma
- Linux 48 - IBM Szoftver Programozói Bajnokság masszázzsal
- Multimédia a tanteremben: konferencia a főiskolán
- Microsoft program a digitális írástudásért
- Informatikai felkészítés érzékszervi fogyatékosoknak