Siemens szoftverrel határozzák meg a betelefonálók életkorát
2007. december 3.
Nyelvi párbeszédes rendszerek a jövőben egyéni igényekre szabott szolgáltatásokat nyújthatnak olyanoknak, akik (pl. szolgáltatói vagy kereskedelmi) call centerekbe telefonálnak. A Siemens által fejlesztett szoftver segítségével a nyelvi számítógép meg tudja állapítani a betelefonálók nemét és korcsoportját. Ennek alapján a rendszer hatékonyabban tud megfelelni az ügyfelek elvárásainak. A prototípust, melyet a Siemens központi kutatási részlegének (Corporate Technology) nyelvfelismerési szakemberei a vállalati kommunikációs ágazattal (Enterprise Communications). együttműködve fejlesztették ki Münchenben, több vállalatnál egyidejűleg tesztelik.
Ez az alkalmazás azonban csak egyike a Siemens CT nyelvkutatói eredményeire épülő lehetőségek közül. Például az új Renault Laguna gépkocsi Carminat CD Bluetooth rádiónavigációs rendszerébe is be van építve egy SpeechAdvance ASR Embedded nevű nyelvfelismerő modul. A kutatók azon is dolgoznak, hogy természetes nyelvet használva lehessen felhívni webhelyeket, illetve navigálni azokon belül. A Daimler Chryslerrel és a Fraunhofer FIRST-tel együtt a Siemens kifejlesztette az első rendszert a saarbrückeni DFKI mesterségesintelligencia-kutatóközpont (German Research Center for Artificial Intelligence) által irányított SmartWeb projekten belül.
Kapcsolódó cikkek
- EU: Folytatják a Galileo kiépítését
- A távközlés szabályozására vonatkozó uniós jogi keret reformjáról tárgyaltak Brüsszelben
- Pozitívan hatnak a infokommunikációs beruházások a GDP-re
- Az Apple társalapítója az NHH-konferencián
- Hajszálnál kisebb rádió
- SciamuS: a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács ajánlása kevés
- Kóka János az uniós távközlési reformról egyeztetett
- Viviane Reding Budapesten
- Siemens ipari képfeldolgozási rendszer extrém gyors alkalmazásokhoz
- A világ legjobbjai között a BME és a HP közös kutatási projektje