15 százalékos bővülés a mobilpiacon - siralmas Motorola-eredmény
2007. november 28.
A Gartner tegnap közzétett jelentése szerint a júliustól szeptemberig terjedő időszakban világszerte 289 millió maroktelefon talált gazdára, annak ellenére, hogy a gyártók a harmadik negyedévben a szokottnál kevesebb új modellt hoztak forgalomba. A 15%-os növekedés felülmúlja az elemzők várakozásait, azonban ennél már kevésbé meglepőbb, hogy még mindig öt nagyvállalat uralja a piacnak több mint a négyötödét. A legtöbb készüléket most is a Nokia adta el (110,2 millió), s így 38,1%-os piaci részt tudhat magáénak. A második helyet a Samsung érdemelte ki 14,5%-os részesedéssel, s így maga mögé utasította a nem éppen fényes eredményt (13,1%) produkáló Motorolát. A valaha szebb napokat is látott amerikai gyártó piaci része a 2006-os harmadik negyedévhez képest közel 8%-ot csökkent, ami óriási érvágás a vállalat számára. A Gartner szakértői a rossz eredmény láttán megjegyezték, hogy a Motorola már csak árnyéka egykori önmagának. A negyedik és ötödik helyeken található a SonyEricsson valamint az LG, mely gyártók 25, illetve 20 millió készüléket értékesítettek világszerte a szóban forgó időszakban.
Kapcsolódó cikkek
- Symantec: PC-szintű védelem az okostelefonok számára is
- Mobil és a reklám - konferencia Budapesten
- Sony: nem lesz PlayStation telefon
- Érintőképernyős készülékekhez készít operációs rendszert a BlackBerry
- Két SIM-kártya egy telefonban, de teljesen új megközelítésben
- Bíróság kötelezte a T-Mobile-t az iPhone-ok hálózatfüggetlenítésére
- Sportos iPod kiegészítő karóra
- 3G iPhone májustól?
- Megérkezett a Skype-mobil
- Apró 8 megapixeles Samsung mobilkamera