Egymillió új PSP-t adott el a Sony Japánban
2007. november 26.
A jelenleg csak a távol-keleti szigetországban kapható új változat két héttel hamarabb érte el az egymilliós értékesítési példányszámot, mint elődje, a három évvel ezelőtt forgalomba hozott eredeti PSP. A könnyebb, vékonyabb, és tv-vevő tunerrel is felszerelt készüléket szeptember 20-án dobta piacra a Sony Japánban, hogy jobb pozícióra tegyen szert a rendkívül népszerű Nintendo DS-el folytatott versenyben. Az új Sony PSP ára 19 800 jen (kb. 30 ezer Ft), ami nem sokkal több, mint a Nintendo DS Lite-ért elkért 16 800 jen (kb. 26 ezer Ft), így nem véletlen, hogy a játékgépből már az első héten 250 ezer példányt adtak el, miközben júliusban és augusztusban együttvéve sikerült csak 275 ezer darabot értékesíteni a régebbi modellből.
Az új PSP európai forgalmazásról korábban a sajtóban olyan hírek jelentek meg, hogy decemberre, azaz karácsony előtt várható, de ezt a gyártó egyelőre nem erősítette meg hivatalosan. A Sony 2008. márciusig összesen mintegy 10 millió PSP értékesítését tervezi, míg a Nintendo 28 milliós példányszámot célzott meg a DS-sel.
Kapcsolódó cikkek
- Megugró PS3 eladások az árcsökkentés után
- Sony: nem lesz PlayStation telefon
- Közvetlenül PC-ről is elérhető lett az internetes PlayStation Store
- A Sony felére csökkentette a PS3-játékfejlesztők licencdíját
- A Sony húz hasznot a Nintendo Wii-hiányból
- DivX-kompatibilis lesz a PS3
- Hétéves a Sony PS2
- Olcsóbb PS3 Japánban is
- 4 nap alatt 250 ezer új PSP fogyott Japánban
- PlayStation telefon a Sonytól