Hogyan juthatnak el a hirdetések minden felhasználóhoz?

Sikerrel zárult a Google és a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért közös e-kereskedelmi konferenciája

November 22-én Budapesten rendezett konferenciát a világ egyik leggyorsabban fejlődő internetes vállalata, a Google, és a főleg hazai internetes kereskedőket és az online piaccal foglalkozó cégeket, szakembereket tömörítő szervezet, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért. Az egynapos rendezvény délelőttjén online marketinggel foglalkozó hazai cégek és szakemberek tartottak előadásokat, amelyekben példákon, esettanulmányokon keresztül mutatták be az interaktív hirdetésben rejlő lehetőségeket. Az Adverticum Zrt. kereskedelmi igazgatója, Szutor Ferenc például a hirdetésblokkolás elleni küzdelem rejtelmeibe vezette be a hallgatóságot.

Bőgel György, a szövetség elnöke megnyitóbeszédében üdvözölte az egybegyűlteket és megnyitotta a konferenciát, amelynek első érdemi előadását Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség internettagozatának vezetője tartotta. Megtudhattuk, hogy az online hirdetési piac ma Magyarországon mintegy 13-14 milliárd forintot tesz ki, ami a teljes reklámtorta hozzávetőleg 7-8%-a. Ez az összeg becslések szerint 2010-re meghaladja a 26 milliárd forintot, ami körülbelül 13%-os részesedést jelent. Novák Péter kitért arra is, hogyan változtak meg a médiafogyasztási szokások az online világ előretörésének hatására: az internetezők egyértelműen kevesebb időt töltenek tévézéssel, mint a világhálót nem használók. A jelenleg domináns hirdetési módszereket elemezve kiderült, hogy ezek nem túl hatékonyak, hiszen a netes bannerekre és pop-up reklámokra a felhasználók 47,1, illetve 59%-a teljesen immúnis.

Szutor Ferenc, az Adverticum Zrt. kereskedelmi igazgatója a tartalomszolgáltatókat egyre erőteljesebben sújtó hirdetésblokkolás kivédésére mutatott be egy megoldást. Elmagyarázta, hogy min alapul maga a blokkolás, amely ellen ezideig nem volt védelem, hacsak egy tartalomszolgáltató nem bojkottálta azokat a böngészőket, amelyek intézményesen teszik lehetővé a hirdetések kiszűrését. Az Adverticumnál azonban kifejlesztettek egy szoftvert, s ez sikeresen ki tudja iktatni a forrás alapon szűrő hirdetésblokkoló rendszereket, például a Firefox Adblock pluginját. A szoftver kísérleti verziója a http://adproxy.prim.hu weboldalon már működik.

A kávészünetben felélénkült társaságot Cziráki Kata, a Carnation médiatervezője egy online hirdetési kampány teljes folyamatába vezette be a tervezéstől a végrehajtáson át egészen a kiértékelésig. Az érdeklődők képet kaphattak arról, hogyan zajlik egy profi internetes médiakampány, ha azt nem házon belül, hanem egy ügynökséggel karöltve intézik. Ehhez a témához szorosan kapcsolódott Végvári Imre, az Arcus Interactive Group kommunikációs igazgatója, aki az interaktív marketing elméletével és a legfrissebb nemzetközi trendekkel ismertette meg hallgatóit. Kiderült, hogy az interaktív marketing világszerte viharos gyorsasággal terjed, hiszen 2006-ban pl. az USA-ban a hagyományos média- és reklámbevételek 4,2, az online hirdetések 23,1%-kal nőttek. A fenti trend Magyarországot sem hagyta érintetlenül: a Szonda-Gfk 2007. első félévére vonatkozó közös médiaanalízise szerint az első 12 legnagyobb elérést nyújtó média közül hat már az interneten található.

Az ebédet megelőzően Sziebig Péter, a Klikkmánia vezető tanácsadója az ügynökségek szerepét mutatta be a keresőmarketing területén, majd egy esettanulmány segítségével vázolta fel egy tipikus hirdető fejlődéstörténetét, végül pedig általános piaci körképet adott a hazai helyzetről.

A délután folyamán a Google két előadója, Stekkelpak Zoltán és Reszler Gábor külön szekciókban, a keresőmarketingben jártas, illetve abban járatlan potenciális felhasználóknak, kis- és középvállalkozások képviselőinek mutatta be, hogyan tehetik ismertebbé vállalkozásukat, valamint hogyan tehetnek szert minden korábbinál hatékonyabb és mérhetőbb módon új ügyfelekre. A gyakorlati bemutatóval tarkított előadások nagy sikert arattak, amit jól jellemzett a hallgatóság soraiból érkező rengeteg kérdés.

"A konferencián résztvevők nagy száma azt mutatja, hogy az online marketing és az internetes kereskedelem egyre nagyobb érdeklődésre tart számot hazánkban. Fontosnak tartom, hogy a nagyvállalatok mellett a magyar kis- és középvállalkozások is megismerjék a nemzetközi trendeket, és versenyképesek maradhassanak nyugat-európai, távol-keleti vagy akár észak-amerikai vetélytársaikkal szemben is. Biztos vagyok benne, hogy ez a konferencia fontos lépés volt ezen az úton" - összegezte tapasztalatait a rendezvényről Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője.

A konferencián elhangzott előadások a SzEK honlapjáról tölthetők le .pdf vagy .pps formátumban

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció