Tovább csökken a papírmunka
Egyedülálló hazai NAV fejlesztések
2007. november 20.
Magyarországon elsőként vezetett be a közelmúltban két innovatív fejlesztést a Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszerhez egy hazai cég, a MultiSoft Kft. Az egyik megoldás az áruterítési munka adminisztrációját csökkenti drasztikusan, míg a másik a raktári nyilvántartásban jelent komoly segítséget.
"Az első megoldást a MultiSoft a Scandinavian Tobacco Hungary Kft. számára fejlesztette. A dohányáru nagykereskedésnek régóta jelentett felesleges terhet az árut terítő dolgozók rengeteg adminisztrációja" − ismerteti a korábbi helyzetet Györke Szabolcs, a MultiSoft fejlesztője. Számlák, fuvarlevelek, megrendelések tömege került ki a dolgozók keze alól papír alapon, melyet aztán a cég központjában néhány hetes, de gyakran hónapos késéssel, kézzel dolgoztak fel és vittek be a már jó ideje működő vállalatirányítási rendszerbe. Ez nem csak számos hibalehetőséget és késést jelentett, hanem rengeteg felesleges papírt és munkaórát, nem is beszélve az ügyfélszámlák kezelésének nehézségéről. Ezért határozott a vállalat úgy, hogy mindenképp elektronikus, közvetlen megoldást keres. Így nyílt lehetősége a MultiSoftnak Magyarországon elsőként közvetlen, vezeték nélküli összeköttetést teremteni a terepen dolgozó PDA tenyérszámítógépek és a telephely Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszere között. Ezzel a kiszállítók a helyben kiállított számlákat közvetlenül a szerverre tudják menteni, az egyes ügyfelek egyenlegét azonnal látják új megrendelés esetén, és éves szinten több ezer munkaórát takarítanak meg, miközben a nyilvántartás precízebb és sokkal naprakészebb lett.
A MultiSoft másik, szintén egyedülálló fejlesztése az elsőként a Herlitz Hungária számára szintén ebben az évben átadott raktári adminisztrációs megoldás. A cég korábban ugyancsak papír, illetve táblázatkezelő segítségével oldotta meg raktári adminisztrációját, holott NAV rendszerében benne rejlett a potenciális lehetőség, hogy elektronikus raktárnyilvántartó eszközökre térjenek át. A megoldás neve NAV ADCS (rádióhullámos vonalkód leolvasás és raktármenedzsment), amely alkalmas a raktári történések (ki- és betárolás, leltár, készletkezelés, stb.) vonalkód alapú kezelésére úgy, hogy a raktár eseményei automatikusan jelennek meg az NAV rendszerben.
„Bár mindkét újítás egyedi megrendelések alapján készült, és ez idáig egyedüliek a hazai NAV felhasználók körében, természetes” − zárta szavait a fejlesztő −, „hogy a gondok, melyekre választ adnak, nem egyediek, így a mintaprojekteket követően jelentős érdeklődésre számítunk a megoldások iránt.”
Kapcsolódó cikkek
- IFS Applications Oroszország vezető MRO központjánál
- Már itthon is elérhető az IFS Applications 7.5
- Integrált megoldás a gépjárműgyártóknak
- ERP-be ágyazott Google-stílusú keresőt kínál az IFS
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- Microsoft Gold Certified Partner lett a rEVOLUTION
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- EMC: új megoldások Microsoft SQL Serverhez
- Számadó újdonságok: virtuális könyvelő és menedzsmentrendszerek